ایران ضایعات

درآمد ضایعات، درآمدی باورنکردنی

درآمد ضایعات، درآمدی باورنکردنی

مقدمه

میزان درآمد ضایعات، یکی از سوالاتی است که شاید جواب آن برای خیلی از افراد مبهم باشد. نگاه عامیانه به ضایعات، صرفاً گاری ها و وانت بارهایی را می بیند که حتی خیلی وقت ها هم با ترحم نسبت به آنها رفتار می کند. در حالیکه درآمد ضایعات، یکی از بالاترین درآمدها در سراسر دنیا می تواند باشد. امروزه که تکنولوژی و صنعت، به جزء لاینفک زندگی تبدیل شده است، ضایعات ناشی از آنها نیز به موازات خودشان گسترش یافته و از طرفی، به عنوان مواد اولیه و جایگزین منابع معدنی قابل استفاده هستند. طبیعی است که ارزش مادی آنها بالا بوده و به یک منبع درآمدی بی نظیر برای افراد تبدیل خواهد شد.

رنج درآمد ضایعات چقدر است؟

قطعاً نمی توان رنج مشخصی از درآمد ضایعات را برای افراد مختلف بیان کرد. چرا که دنیای ضایعات، بسیار گسترده بوده و هر نوع ضایعاتی بسته به کیفیت و درجه خلوص می تواند از رنج قیمتی متفاوتی برخوردار باشد. اما برای درک بهتر موضوع باید گفت گردش مالی ضایعات در ایران، حدود 50 هزار میلیارد است. خیلی از صنایع مطرح هم شاید نتوانند چنین گردش مالی را داشته باشند. آخرین اخبار از شهر ارومیه، حکایت از این دارد که صرفاً افراد زباله گرد با جداسازی و تفکیک پسماندهای شهری، درآمد بالغ بر 18 میلیارد تومان را از شهرداری می گیرند. این یعنی درآمد ضایعات، به رغم باورهای عموم، بسیار بالاست. البته هدف ترویج مشاغل کاذب مانند زباله گردی نیست. بلکه به شکلی قانونی و بدون تنش می توان این درآمد را کسب کرد.

جالب است بدانید مسائلی مانند تحریم ها سبب می شود که تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه خود به این گونه مواد ضایعاتی روی آورند، یعنی همواره مشتری برای خرید ضایعات وجود دارد و همواره مسیر برای کسب درآمد در این شغل هموار است.

درآمد ضایعات در فصول مختلف سال یکسان است ؟

یکی دیگر از سؤالات رایجی که در حوزه ضایعات پرسیده می شود این است که آیا درآمد ضایعات در فصول مختلف سال، یکسان است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت بسته به اینکه چه نوع ضایعاتی را خرید و فروش می کنید، درآمد حاصل از آن می تواند در زمان های مختلف، متفاوت باشد. واضح است که افزایش قیمت فلزات، قیمت قیمت ضایعات فلزی را نیز افزایش می دهد. در سال های اخیر، این روند در کشور ما و در سطح جهان، تقریباً مثبت بوده، البته عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیز بر قیمت ها و در نهایت قیمت ضایعات اثر می گذارد. البته طبیعی است که کاهش قیمت ها نیز قیمت ضایعات را با افت مواجه می سازد. ضایعات فلزی از جمله وفور و یا کمبود ضایعات، میزان دخالت دلالان و واسطه های فروش، نرخ ارزهای خارجی به ویژه دلار و بسیاری دیگر از عوامل می تواند بر درآمد ناشی از خرید و فروش ضایعات در فصول مختلف سال اثر بگذارد. ضایعات فلزی در برخی از فصول سال، فراوان تر هستند و در برخی دیگر، برعکس. این موضوع بر قیمت آنها اثر می گذارد. اما ضایعات پلاستیکی معمولاً از کثرت بالایی در کل سال برخوردارند و این پارامتر، نمی تواند خیلی در قیمت گذاری آنها نقش داشته باشد. نوسانات مواد پلیمری از عمده ترین عوامل تغییر دهنده قیمت این دسته از ضایعات به شمار می رود. 

بهترین مشاوره برای موفقیت در خرید و فروش ضایعات

شاید افراد تازه وارد و افرادی که اطلاع دقیق از وضعیت قواعد و قوانین این بازار ندارند، فکر می کنند که از همین امروز می توانند وارد این حرف پر سود شوند. مسلماً افرادی که امروز را برای شروع انتخاب می کنند موفق تر از افرادی هستند که کار را به فردا می سپارند. اما یک نکته کلیدی و بسیار مهم برای رسیدن به درآمد مطلوب از ضایعات وجود دارد و آن مشاوره گرفتن از کارشناسان این حوزه است. کارشناسانی که بگویند دقیقا در چه زمانی خرید انجام دهید؟ چه زمانی موعد فروش است؟ در چه برهه ای، می توان سرمایه را خواباند تا به سود بیشتر دست یافت؟ کیفیت بار برای تحویل به مراکز مصرف کننده مناسب است یا خیر؟ فروشندگان و خریداران را به هم معرفی نمایند. قیمت های روز را در اختیار شما قرار دهند.

تمامی این کارشناسان در مجموعه ای تحت ایران ضایعات گرد هم آمده و آماده ارائه هر نوع مشاوره برای افراد مبتدی و تازه وارد و حرفه ای می باشند. در این سایت، می توان با بنگاه های مختلف ارتباط برقرار کرد. بنگاه هایی که از نظر اعتبار، توسط همین کارشناسان، اعتبار سنجی شده اند. در واقع ایران ضایعات مرجع رسمی برای نظارت بر قیمت گذاری توسط بنگاه های مختلف بوده و بستری امن را برای درآمدزایی از ضایعات فراهم کرده است. در قسمت قیمت های روز، می توان به قیمت انواع ضایعات دست پیدا کرد تا در هنگام خرید و فروش، از قیمت های منطقی مطلع بود. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۴ فروردین ۰۰
    هاجر بهامین :
    سلام من دوس دارم تو حوزه ضایعات فعالیت کنم از کی راهنمایی بگیرم
    یجاد اسماعیلی در پاسخ میگه :
    سلام بایدتحقیق کنی
    ولی اله ذوالفقاری در پاسخ میگه :
    سلام چه کمکی میتونم بهتون کنم
    وحید بلوچ در پاسخ میگه :
    سلام دوستان بخواستم کارگاه باز کنم 10 سال با وانت پیکان پلاستیک جمع آوری کردم به جای نرسیدم چون فایده اش کم بوده به نظرتون اگر کارگاه اسیاب کنم بفرستم تهران چطوره
    پاسخ
  • ۱۱ فروردین ۰۰
    جاوید صدیق نژاد :
    سلام برای مشاوره گرفتن در زمینه شروع به کار ضایعات و بازیافت در استان گیلان باید به چه شماره تماس بگیریم؟
    پاسخ
  • ۸ تیر ۰۲
    نادر پاکروان :
    سلام.علت رکود بازار شمش و رونق ضایعات آلومینیوم با هم همخوانی نداره.تقریبا شمش با ضایعات تفاوت چندانی ندارد.رکود در بازار هست...
    پاسخ
  • ۱۷ شهریور ۰۲
    حسن جدیدی :
    سلام یک میلیارد پول دارم اگر کارگاه ضایعات بزنم چقدر درآمد داره
    سلنان غلامی در پاسخ میگه :
    سلام،بستگی به این داره که چقدر مشتری بتونی جذب کنی و جنس بخری و انبارکنی گرنه یک میلیارد زیاد هم هست
    پاسخ