ایران ضایعات

قیمت آنلاین ضایعات آهن

قیــمــت آنلاین ضــایــعات آهن

ضایعات آهن چیست؟

ضایعات آهن، مجموعه ای از لوازم و تجهیزات آهنی هستند که آنها را با نام آهن قراضه نیز می شناسند. کاهش سطح کیفیت آنها می تواند از علل اصلی دور ریز شدن آنها باشد. البته این حرف، عمومیت ندارد. زیرا ممکن است آهن آلات و لوازم ساخته شده از این جنس، کیفیت مطلوب را داشته باشند. طیف این ضایعات به سبب تنوع در مواد اولیه، بسیار گسترده خواهد بود. Scrap نام لاتین این ضایعات بوده و در سراسر دنیا برای آنها ارزش مادی قائل هستند. چرا که قابل برگشت به چرخه بازیافت و در نتیجه قابل استفاده مجدد هستند.

تفاوت ضایعات و زائدات آهن

یکی از سؤالات رایج در زمینه ضایعات اهن این است که آیا ضایعات آهن همان زائدات آهنی است یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بیان کرد که این دو مورد از یکدیگر متفاوت هستند. در اصل ضایعات آهن یا آهن قراضه به مواد دست دوم با هر سطح کیفی گفته می شود که با استاندارد های تولید محصول آن، همخوانی ندارد و در عملیات تولید به کار نمی روند. انواع ضایعات آهن با قیمت هایی پایین تر از محصولات اولیه به فروش می رسند. در واقع این محصولات در صورتی که هیچ گونه کاربردی نداشته باشند، در کارخانه بازیافت ضایعات اهن، به عنوان مواد اولیه مصرف می شوند.

این در حالی است که زائدات آهن مربوط به دور ریز و اضافات مواد اولیه می باشد. به عنوان مثال، اضافاتی که در اثر برش صفحات آهنی ایجاد می شود، زائدات آهنی گفته می شود. به بیان ساده تر باید گفت زائدات دارای ابعاد کوچک هستند و هچ گونه استفاده ای ندارند. به همین خاطر به صورت مستقیم در کارخانه بازیافت پس از ذوب و فرآوری به کار گرفته می شوند.

منابع ضایعات آهنی

  • ضایعات آهنی که در خط تولید برگشت داده می شوند.
  • ضایعات آهنی که توسط افراد، ارگان ها و نهاد های مختلف جمع آوری و خریداری می شوند.

نوع اول این ضایعات، عمدتاً در کارخانجات تولید فولاد و نورد به دست می آید. البته باید آنها را جزو مرغوب ترین نوع ضایعات دانست. پس از جمع آوری آنها، با کمی فرآوری در کوره های قوس به کار برده می شوند. نمونه های دیگری از این نوع زائدات هم وجود دارد که گاهی وقات، به خاطر مشکلاتی همچون آلودگی، مستلزم طی نمودن مراحل پاکسازی می باشند. خرسک ها و ته تاندیش ها از جمله این ضایعات به شمار می روند.

مزایای استفاده از انواع ضایعات اهن

به کارگیری این محصولات ضایعاتی، علاوه بر کاهش هزینه ها، سبب صرفه جویی 70 درصدی در انرژی نیز خواهد شد. استخراج مواد اولیه معدنی را به 90 درصد می رساند. عدم آلودگی هوا تا حد بسیار بالا را هم می توان به مزایای آنها افزود. منابع آبی که در معرض خطرات جدی هستند و با رخداد خشکسالی های اخیر نیز با کاهش مواجه شده اند، محافظت می گردند.

فروش ضایعات آهن

قابل توجه متقاضیان خرید یا فروش ضایعات آهن در تهران و اقصی نقاط کشور، از طریق سایت ایران ضایعات آهن آلات دست دوم و زائدات آنها امکان خرید و فروش به راحتی وجود دارد. در صورت مراجعه به قسمت قیمت روز سایت، تعداد بسیار زیادی از بنگاه های فعال در این بخش مشاهده می شود که راه های ارتباطی با آنها نیز درج گردیده و پاسخ گوی سؤالات متقاضیان هستند. در واقع با بستری که فراهم شده است می توان به قیمت خرید ضایعات آهن دسترسی پیدا کرد. گفتنی است که قیمت های اعلام شده توسط کارشناسان سایت ایران ضایعات بررسی می گردد.

به عنوان مثال قیمت ضایعات آهن در مشهد که حجم بالایی از آنها وجود دارد، توسط بنگاه های مختلف اعلام می گردد.

این قیمت آنلاین ضایعات آهن، دائماً در حال به روز رسانی هستند و بدون دخالت دلالان و واسطه های فروش، تعیین می شوند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۹ مرداد ۰۱
    مجتبی حقیقی :
    سلام وقت شما بخیر توی این روزها کاهش قیمت داریم یا خیر
    پاسخ