ایران ضایعات

جدیدترین تکنولوژی جداسازی ضایعات در صنایع فولاد اروپا

تکنولوژی جداسازی و خرید و فروش ضایعات در صنایع فولاد اروپا

با وجود این که به‌نظر میرسد عوامل محرک مصرف ضایعات فولادی و تولید فولاد روند رو به‌ رشدی در بلند مدت داشته است، اما شرکت دانیلی ، سازنده کارخانه‌ های بزرگ متالورژی، از پیشرفته‌ترین تکنولوژی برای به‌حداکثر رساندن ارزش حاصله استفاده می نماید . اهمیت ضایعات آهنی به‌ عنوان مواد خام با ارزش برای تولید محصولات جدید فولادی همچنان بیشتر می‌شود. کاهش تولید انرژی و انتشار آلاینده‌ ها به‌دلیل تولید فولاد از ضایعات در کوره‌های قوس الکتریکی در مقایسه با تولید فولاد در کوره‌های انفجاری یا کوره‌های فولادسازی اکسیژنی ، محرک‌های اصلی استفاده از این تکنولوژی به شمار میروند.

 

جداسازی ضایعات

پیش‌بینی‌های انجام شده در زمینه رشد تولید ضایعات فولادی پس از مصرف به‌ ویژه در چین، در کنار ایجاد ضرورت برخورداری از ظرفیت کافی کوره‌های قوس الکتریکی برای استفاده، فرصتی را نیز برای فولادسازان جدید و کنونی ایجاد میکند تا از فرصت‌های تأمین ضایعات فولادی این کشور بهره ببرند. گرایش سیاسی جدید برای دولت‌ها در سطح ملی، محلی و ایالتی برای حفاظت از بازارها و منابع نیز احتمال رشد تولید فولاد را در منطقه نشان می‌دهد. پیتر مارکوس، تحلیل گر شرکت ورلد استیل داینمیکز (World Steel Dynamics)، در نشست دانیلی پیش‌بینی کرد که 70 میلیون تن از ضایعات آهنی در سال جاری در چین بازیافت خواهد شد و احتمال می‌رود که این رقم تا سال 2035 به 300 میلیون تن برسد. در حالیکه تنها بیش از 20 درصد از تولید فولاد‌ جهان توسط کوره‌های قوس‌ الکتریکی با شارژ ضایعات تولید می‌شود، احتمال می‌رود این میزان افزایش یابد.

در آمریکا نیز حدود 60 درصد از تولید فولاد این کشور هم‌ اکنون توسط کوره‌های قوس‌ الکتریکی با شارژ ضایعات تولید می‌شود. در همین حال انجمن جهانی فولاد نیز از مفهوم اقتصاد گردشی حمایت می‌کند، مفهومی که در آن بازیافت امری ضروری به شمار میرود. شرکت دانیلی سنترو ریسایکلینگ با دو بخش دیگر خود یعنی دانیلی سنترو مت (Danieli Centro Met) و دانیلی اینوایرنمنت (Danieli Environment) از طریق خرد کردن، تراش دادن و بسته‌بندی سفارشی، فراوری ضایعات را بهینه‌سازی می‌کنند تا بر اساس نیازهای مشتری به زمان میان تخلیه‌بار کوره قوس‌الکتریکی، کاهش مخازن و به‌حداقل رساندن مصرف انرژی و اثرات زیست‌محیطی و محدود کردن حجم محل دفن زباله، بهترین راه‌حل یکپارچه را از ضایعات گرفته تا تولید فولاد ارائه دهند.

استفاده از شریدرهای قدرتمند برای بهبود شکل فیزیکی ضایعات در بازارهایی که برای مثال، تولید و چگالی ضایعات کم است، می‌تواند شمار حرارت دادن‌ها توسط کوره‌های قوس‌ الکتریکی را در روز افزایش دهد و در نتیجه منجر به رشد سودآوری فولادسازی الکتریکی شود.

راه‌ حلی برای قطعات خودرو اسقاطی

باقی‌مانده خودروهای خردشده (ASR) که به‌واسطه خرد کردن خودروهای اسقاطی به‌منظور بازیافت ضایعات فلزی تولید می‌شوند، مدت‌های مدیدی است که به‌عنوان چالشی برای بازیافت به شمار می‌رود، اما شرکت دانیلی هم‌اکنون روش ثبت‌شده‌ای برای فراوری باقی‌مانده بازیافتی این خودروها دارد. این باقی‌مانده‌ها متشکل از ضایعات پلاستیک، ضایعات لاستیک، ضایعات کاغذ، ضایعات منسوجات و ضایعات چوب و همچنین برخی از فلزات آهنی و غیرآهنی است.

بازیافت خودرو

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )