ایران ضایعات

آموزش خرید و فروش ضایعات

آموزش خرید و فـروش ضــایـعــات

مقدمه

ضایعات به عنوان طلای کثیف می توانند بستر بسیار مناسبی جهت درآمدزایی را فراهم کنند. افزایش رو به رشد آن، گرایش به سمت خرید و فروش این محصولات را دو چندان کرده است؛ اما عدم آگاهی و اطلاع کافی از اصول و قوانین موجود در این زمینه، به عنوان یک معضل شناخته می شود. جهت کسب اطلاع بیشتر و آشنایی با آموزش خرید و فروش ضایعات، ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

آشنایی با انواع ضایعات

هر چند بار معنایی چندان مثبتی با کلمه ضایعات القا نمی شود، اما فعالان در این عرصه خوب می دانند که یک فرصت شغلی مناسب برای افراد مختلف خواهد بود. افراد مبتدی و همچنین افرادی که قصد ورود به این حرفه را دارند، در ابتدا باید انواع ضایعات را شناخته و بازار هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهند. این گروه از محصولات، طیف وسیعی را شامل می شود. با ضایعات آهنی و غیر آهنی مانند چدن، مس، روی، آلومینیوم و ... عموماً اغلب افراد آشنایی دارند. این ضایعات شامل انواع پلاستیک ها که خود شامل زیر مجموعه های متعددی است، نیز می باشد. شیشه، انواع لوازم الکترونیکی، چوب و حتی منسوجات هم قابلیت خرید و فروش دارند. به این ترتیب افراد می توانند در حوزه های مختلف این صنعت ورود پیدا کنند.

اطلاع از قیمت خرید و فروش ضایعات

دومین نکته ای که در آموزش خرید و فروش ضایعات مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، قیمت خرید و فروش انواع آن می باشد. وجود مافیا، دلالان و واسطه های فروش در این حیطه نیز، نوسانات قیمتی زیادی را ایجاد کرده است. اما برای ماندگاری و بقا در بازار لازم است که از اصول و قوانین وضع شده برای این منظور تبعیت کرد. البته باید یادآوری کرد که ارزش مادی ضایعات مختلف، کاملاً متفاوت خواهد بود. ضایعات نساجی و کشاورزی قیمت های پایین تری دارند. این در حالی است که ضایعات فلزی به ویژه مس، آلومینیوم، چدن و ... از قیمت های بالاتری برخوردار هستند. طبیعتاً قیمت مواد اولیه بر ضایعات آنها اثر می گذارد.

شناسایی بازار خرید و فروش ضایعات

به عنوان سومین گام در آموزش خرید و فروش ضایعات، شناسایی بازار برای خرید و یا فروش آنها را باید نام برد. خریداران باید برای مواد بازیافتی مختلف، بازارهایی را مد نظر قرار دهند و بتوانند بار مورد نیاز خود را خریداری کنند. فروشندگان نیز باید بازار هدف را شناسایی کنند تا بتوانند در زمان مناسب محصولات خود را به فروش برسانند.

تامین فضای مناسب برای نگهداری محصولات بازیافتی

در خرید و فروش ضایعات، وجود انبار و مکانی برای نگهداری آنها ضروری بوده؛ زیرا ممکن است نوسانات قیمتی، تمایل به فروش را کاهش دهد، بنابراین باید آنها را در انبار تا زمان مناسب نگه داشت. گاهاً حجم محصولات خریداری شده بالا بوده و بدون در نظر گرفتن فضای برای آنها، مشکلات متعددی پیش خواهد آمد. بنابراین هزینه خرید و اجاره انبار جزو هزینه های اولیه برای سرمایه گذای در این حرفه می باشد.

ماشین آلات و تجهیزات لازم برای جمع آوری و حمل و نقل ضایعات

ضایعات از هر نوعی که باشند باید تجهیزات و ماشین آلات مخصوص جهت حمل و نقل آنها تهیه شود، بنابراین در برنامه ریزی برای ورود به این صنعت، باید به این نکته نیز توجه داشت.

مرجع رسمی برای خرید و فروش ضایعات

در پایان متقاضیان آموزش خرید و فروش ضایعات، می توانند به سایت ایران ضایعات مراجعه کرده و با بنگاه های خرید و فروش مختلف آشنا شوند. در واقع این سایت به عنوان مرجع رسمی قیمت گذاری ضایعات مختلف، مشغول به فعالیت بوده و بر بنگاه های فعال نیز نظارت دارد. در نتیجه از دخالت دلالان و واسطه های فروش، نیز جلوگیری می کند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۱ شهریور ۹۹
    محمد تاجیک :
    ممنون از راهنمایت
    مهدی الماسی در پاسخ میگه :
    ممنون از شما
    پاسخ
  • ۲۹ اردیبهشت ۰۱
    احسان سراوانی :
    چگونه قيمت ضایعات نیکل رابدونیم
    پاسخ
  • ۲۱ بهمن ۰۱
    حسین چراغی :
    ممنونم از راهنمایی شما
    پاسخ
  • ۲۳ بهمن ۰۱
    حمید نوین :
    سلام جهت خرید ضایعات الومینیوم از جمله نرم وخشک چه راهنمای انجام می دهید با تشکر
    پاسخ
  • ۱۰ بهمن ۰۲
    رضا داریوشی :
    سلام خریدوفروش راهنمایی میخواستم
    مریم ناطقی در پاسخ میگه :
    سلام و خداقوت. با پشتیبانی تماس بگیرید. 02128111280
    پاسخ
  • ۷ فروردین ۰۳
    وصی اله انوری :
    باسلام.ضایعات مس وسرباره مس وبیشترازکجاهامیشه تهیه کرد.ممنون
    مریم ناطقی در پاسخ میگه :
    سلام و عرض ادب. معمولا ضایعات مس حاصل استخراج کابل های برق هست. سرباره هم ناشی از فرایند تولید شمش مس هست. برای معامله و پیدا کردن مشتری با شماره 02128111280 تماس بگیرید.
    پاسخ