ایران ضایعات

آشنایی با انواع و کاربرد لوله های مسی

آشنایی با انواع و کاربرد لوله های مسی

مقدمه

لوله های مسی یکی از قدیمی ترین لوله هایی هستند که در بخش های مختلف ساختمان می توان از آن استفاده کرد. این لوله ها، متنوع و دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که در ادامه مطلب به آن پرداخته شده است.  

انواع لوله مسی

لوله های مسی دارای چهار نوع متداول هستند:

  • لوله مسی نوع K
  • لوله نوع L
  • لوله نوع M 
  • لوله نوع DWV

لوله مسی نوع K

ضخامت لوله مسی K، در بین سایر لوله های مسی بیشتر می باشد. این نوع لوله ها در ساختمان سازی به منظور توزیع آب و تهویه هوا به کار می رود و دارای دو نوع نرم و سخت است. علاوه بر این در خطوط اصلی آب و تاسیسات زیرزمینی هم کاربرد دارد. زیرا ضخامت بالای آن موجب می شود تا فشار ایجاد شده توسط خاک بهتر کنترل شود. 

لوله مسی نوع L

رایج ترین لوله مسی، نوع L است که کاربرد بسیاری هم دارد. این لوله مسی، از لوله L نازک‌ تر می باشد. زمانی که  ترمیم و یا جایگزینی لوله های قدیمی آب مد نظر باشد از نوع انعطاف‌ پذیر لوله L مسی استفاده می شود. اما زمانی که قرا است لوله در تماس مستقیم نور آفتاب قرا گیرد، باید از لوله سخت استفاده نمود.

لوله مسی نوع M

این گروه، دارای نازک ترین دیواره و ضخامت است و به همین ارزان قیمت تر از بقیه لوله های مسی می باشد. معمولا لوله کشی آب منازل و تهویه به کار برده می شود. 

لوله مسی نوع DWV

زمانی که انتقال آب با فشار کم مد نظر باشد لوله مسی DWV گزینه مناسبی خواهد بود. البته در گذشته برای زهکشی خانه های قدیمی هم از این لوله استفاده می شد که امروز لوله های  پی وی سی و یا ای بی اس را جایگزین آن کرده اند.  

کاربرد های لوله ی مسی 

برخی از مهم ترین کاربرد های لوله مسی به شرح زیر می باشد:

این لوله ها خاصیت ضد باکتری دارند. به همین خاطر در سیستم لوله کشی آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. گیرند. همچنین به خاطر عملکرد حرارتی مطلوب مس نسبت به آلومینیوم، منعطف بودن و مقاومت مناسبت نسبت به خوردگی در سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تهویه نیز به کار می رود. 

 انتقال گاز اکسیژن و همچنین ایجاد سیستم خلأ در بیمارستان  ها و مراکز درمانی توسط این لوله ها انجام می شود. چرا که غیر قابل نفوذ هستند و از نفوذ آلودگی در سیستم جلوگیری می کنند. 

علاوه بر این، لوله های مذکور در سیستم اطفاء حریق هم کاربرد دارند. چون هم مستحکم بوده و هم در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند.  به این ترتیب اگر آب برای مدت ها درون آن راکد بماند باز هم رنگ نمی دهد. 

استفاده در سیستم توزیع گاز را نیز باید به کاربرد لوله های مسی افزود. 

مزایای لوله های مسی

از آنجایی که مس، فلزی مقاوم نسبت به خوردگی بوده، قابلیت هدایت حرارت دارد و کار کردن با آن آسان است، لوله های مسی جزو لوله هایی با قابلیت های بالا شناخته می شوند. از طرفی در قطر ها و ضخامت های متعدد ساخته می شوند و برای اهداف مختلف به کار می روند.

لوله های مسی نیاز به نگهداری ندارند و از طول عمر بالایی برخوردارند. نیاز به رنگ کردن هم ندارند. از طرفی قابل اشتعال نیستند. 

نصب و اجرای لوله های مسی به راحتی صورت می گیرد. همین طور، قابلیت حمل آسانی دارد. این امر به کاهش هزینه های اجرا و حمل و نقل کمک می کند. 

خرید و فروش ضایعات لوله مسی 

قابلیت بازیافت مس سبب شده تا ضایعات لوله مسی هم از ارزش بالایی برخوردار باشند. سایت ایران ضایعات با مدیریت دکتر مجید بخشنده امکان خرید و فروش ضایعات لوله مسی را به صورت آنلاین در سراسر کشور با قیمت کارشناسی فراهم کرده است. 

برای ثبت آگهی خرید ضایعات لوله مسی کافیست به قسمت خریداران سایت مراجعه نمود. همچنین آگهی فروش مربوط به آن هم در قسمت فروشندگان قابل ثبت می باشد. 

قیمت ضایعات لوله مسی به صورت روزانه در سایت منتشر می گردد و برای انجام معاملات می توان از آن استفاده نمود. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۱ اردیبهشت ۰۱
    عباس جعفری :
    ممنون از مقاله های بسیار جالب تون یه سری لوله هم دارم مونل واینکونل هستند در مورد انها هم که مطلب بگذارید خوشحال میشم
    پاسخ