ایران ضایعات

نکاتی که برای بازیافت ضایعات پلاستیک باید دانست

نکاتی که برای بازیافت ضایعات پلاستیک باید دانست

مقدمه

ضایعات پلاستیک را می توان یکی از فراوان ترین ضایعات در سراسر جهان عنوان کرد. هر چند در برخی کشور ها تدابیری جهت کاهش مصرف این محصولات در نتیجه کاهش تولید ضایعات آنها اندیشیده شده است، اما به هر حال نمی توان آنها را به طور کامل حذف کرد. آنچه اهمیت زیادی دارد این است که بازیافت ضایعات پلاستیک به سبب گستردگی و تنوع، نیازمند دانش و اطلاعات کافی جهت حصول نتیجه مطلوب چه از نظر اقتصادی و چه از نظر کیفیت ماده تولید شده می باشد.

چهار نکته مهم قبل از ورود به حرفه بازیافت پلاستیک

بازیافت ضایعات پلاستیک می تواند حرفه ای سودآور و پر بازده باشد. اما به شرط آنکه با علم به این نکات پیش رفت:
اول آن که دانش فنی کافی در این حوزه از جمع آوری، فرآوری و بازیافت این ضایعات کسب نمایید. با انواع ضایعات پلاستیکی، خواص، میزان بازیافت پذیری و ارزش مادی هر یک از آنها آشنا شوید.
با دسته بندی انواع ضایعات پلاستیکی، می توان در سایت ایران ضایعات آشنا شد. قیمت ضایعات پلاستیکی نیز به صورت روزانه در این سایت منتشر می گردد.
دومین نکته تهیه تجهیزات و ماشین آلات بازیافت پلاستیک اعم از دستگاه پرس ضایعات پلاستیک، آسیاب پلاستیک، کندر یا سنگین کن، اکسیدور گونی، گرانول ساز یا اکسترودر، خط تولید پرک پت و خط تولید گرانول پلاستیک  می باشد. برای تهیه این دستگاه ها می توان به سایت ایزماکو (www.izmaco.ir) مراجعه نمود.
سومین نکته برای موفقیت در زمینه بازیافت پلاستیک، بهره مندی از نیروی با تجربه، کارآزموده و  متخصص است. نیرویی که در حوزه تفکیک ضایعات، فرآوری و همچنین تولید گرانول توانمند باشد.
نکته چهارم مربوط به تامین مواد اولیه است. برای این منظور نیز می توان در بخش خریداران سایت ایران ضایعات، آگهی خرید ضایعات پلاستیک را به صورت رایگان ثبت و بار مورد نیاز خود را با کمترین دغدغه تهیه نمود.

استهلاک دستگاه های بازیافت پلاستیک 

معمولا میزان استهلاک دستگاه های بازیافت پلاستیک بالا بوده و باید با توجه به این نکته باید دقت کرد که دستگاه خریداری شده از خدمات پس از فروش برخوردار باشد. 

همچنین اگر قرار است بازیافت پلاستیک تا مرحله تولید گرانول انجام شود، باید از تامین آب مورد نیاز دستگاه اطمینان حاصل کرد. زیرا آب می تواند عامل بازدارنده برای ادامه فعالیت باشد. 

انتخاب نوع آسیاب پلاستیک 

آسیاب ضایعات پلاستیک انواع مختلفی دارد. برای انتخاب نوع آسیاب باید به نوع ضایعات توجه کرد. آسیاب پلاستیک شمشیری برای انواع فیلم و گونی های کوچک بهترین گزینه است اما ضایعات پلاستیکی با چگالی بیشتر، مثل بطری شیر و درب بطری بهتر است به کمک آسیاب پلاستیک چکشی، خرد شوند. سود دهی این مرحله از فرآوری ضایعات، چندان زیاد نبوده و برای رسیدن به سود قابل توجیه، باید خروجی آن زیاد باشد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۳ دی ۰۰
    محسن رحیمی :
    بسیار مفید بود ممنون
    پاسخ
  • ۲۴ دی ۰۰
    علیرضا عنایت :
    اگهی فروش ابزار ودستگاهای بازیافت همه نوضایعات را در یک بخش اضافه کنید
    پاسخ
  • ۲۴ دی ۰۰
    زاهد ویسی راد :
    با سلام وخسته نباشید من در نظر دارم آسیاب پلاستیک راه اندازی کنم لطفا راهنمای در مورد میزان سود با احتساب یک کیلو پلاستیک آسیاب چقدر میباشد
    رامین اولیایی در پاسخ میگه :
    من اسیاپ پلاستیک دارم از سودش راضی نیستم چون ب سایر شغلی ضایعات افت زیاد میده یا باید خیلی وارد باشی و انواعشو بدونی کدوم در مرحله شستشو زیر اب میره و افت میشه براتون ب غیر این سود میده ولی نچندان
    پاسخ
  • ۲۶ دی ۰۰
    محمد پیربداغی :
    سلام و خسته نباشی خدمت شما ممنون از رهنمای شما عالی بود
    پاسخ
  • ۲۶ دی ۰۰
    مهدی عباسپور :
    سلام و خسته نباشید خیلی خوب وعالی بود ممنون از کمک وتجربه که در اختیار ما گذاشتین
    پاسخ
  • ۲۸ دی ۰۰
    ابوالفظل میرزازاده :
    سلام اگرممکن هست تمام‌خرید ضایعات بابالاترین قیمت خودرا اعلام کنیدتا همکاری لارم رابا جناب عالی انجام دهیم ممنون
    پاسخ
  • ۲۹ دی ۰۰
    شهریار(2)تحویل.یزد د رویشی :
    سلام ممنون از مطالب مفیدتان
    پاسخ
  • ۳۰ دی ۰۰
    حسن رحیمی سونتویی :
    سلام خیلی ممنون خوب بود ولی کافی نبود. تقاضا دارم بیشتر توضیح بدین،تشکر
    پاسخ
  • ۶ بهمن ۰۰
    علی غنیمی :
    سلام خوبه ولی لطفا بیشتر تجربه بدین ممنون میشم
    پاسخ