ایران ضایعات

نایلون، پلاستیکی با کاربرد های فراوان 

نایلون، پلاستیکی با کاربرد های فراوان 

مقدمه

تقریبا در تصور بسیاری از افراد، نایلون صرفا همان کیسه های پلاستیکی هستند که برای بسته بندی و خرید در فروشگاه ها استفاده می شود. اما باید گفت نایلون، شامل طیف وسیع تری می باشد و کاربردهای فراوان تری دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره می شود.

مروری بر تاریخچه کشف نایلون

نایلون برای اولین در جنگ جهانی دوم تولید شد تا از آن در تهیه لباس های جنگی استفاده شود. بعد ها این پلیمر، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد و امروزه در ساخت تایر های خودرو ها، جلیقه های ضد گلوله، مسواک، جوراب های زنانه، چتر های نجات و... نیز به کار برده می شوند. 

انواع نایلون ها کدامند؟ 

از انواع نایلون می توان به نایلون های گلخانه ای، نایلون های پشت چسب دار، نایلون های حباب دار و نایلون های شیرینک اشاره کرد. 

نایلون های گلخانه ای 

یکی از پر کاربرد ترین نایلون ها که متقاضی بالایی هم دارد، نایلون های گلخانه ای هستند. این گروه که به نایلون عریض هم معروفند، در پوشش سقف و دیواره های گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع نایلون های عريض، نایلون پلی اتیلنی محسوب می شوند. برای تهیه علوفه های دامی، نیز به کمک این نوع نایلون، از ورود هوا به مخلوط جلوگیری می کنند. هزینه های کمتر و سبکی را باید دلیل محبوبیت آنها عنوان کرد. از طرفی هم در برابر سرما و هم تابش خورشید، مقاومت خوبی نشان می دهند.

نایلون شیرینک چیست؟ 

 نایلون هایی که در بسته بندی محصولات مختلف مخصوصا مواد غذایی و بهداشتی به کار می روند و روی آنها وکیوم می شوند، نایلون شیرینگ هستند. تنوع در طرح، رنگ و ابعاد آنها بسیار زیاد است. 

نایلون های حباب دار

 نایلون هایی که ممکن است به صورت دو لایه، سه لایه و یا پنج لایه تولید شوند و دارای حباب های متعدد در سطح خود هستند نایلون حباب دار نامیده می شوند. کاربرد اصلی آنها جلوگیری از ورد ضربه می باشد. سایز های کوچک آنها را در بسته بندی ظرف آشپزخانه که عمدتا به ضربه بسیار حساس می باشند می توان دید. سایزهای بزرگتر نیز برای اهداف مختلف تولید می شوند.

نایلون های پشت چسب دار

گروه دیگری از نایلون ها نوع پست چسب دار آنها است که قسمت خارجی آن حالت چسبندگی دارد. این گروه نیز وظیفه حفاظت از محصول بسته بندی شده را دارد. گفتنی است که هنگام جدا شدن از محصول، هیچ ردي از آن باقي نمی ماند و به راحتی می توان آن را جدا نمود. 

نایلون و نایلکس چه تفاوتی دارند؟ 

یکی از سوالات متداول در مورد نایلون، تفاوت آن با نایلکس است. در این خصوص باید گفت معمولا نایلون، ظاهری شفاف تر و براق تر در مقایسه به نایلکس دارد. همچنین نرم تر از نایلکس می باشد. اما نایلکس، مات تر است. علاوه بر این نایلکس، ضخامت کمی دارد. در صورتی که نایلون به این صورت نیست. 

خرید و فروش ضایعات نایلون 

گسترش روزافزون نیاز به نایلون در سراسر دنیا سبب شد تا حجم عظیمی از ضایعات آن ایجاد شود. سایت ایران ضایعات به عنوان زیر مجموعه ای هلدینگ پایا  امکان خرید و فروش ضایعات مختلف به ویژه نایلون را به صورت آنلاین در سراسر کشور فراهم نموده است. این مجموعه با مدیریت دکتر مجید بخشنده، مرجع قیمت گذاری رسمی ضایعات در کشور می باشد. 

برای ثبت آگهی خرید ضایعات نایلون و یا فروش آن به صورت رایگان می توان به این سایت مراجعه نمود و از خدمات آن بهره مند شد. قیمت ها نیز به صورت روزانه منتشر می گردد تا کلیه فعالين این صنف  بتوانند با خیالی آسوده به فعالیت خود ادامه دهند. 

                   

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۵ آبان ۰۰
    قربان علی نبوی :
    خیلی عالی وحرفه ای هستین
    پاسخ
  • ۱۶ آبان ۰۰
    حاجیمراد جنگجو :
    سلام.بسیار عالی و پربار توضیح دادین بسیاربسیار عالی
    پاسخ
  • ۱۸ آبان ۰۰
    ابراهیم جاهد :
    خیلی ام عالی کاربردی حساب شده ممنون از عوامل این برنامه
    پاسخ