ایران ضایعات

بتنی که از مواد بازیافتی ساخته می شود

بتنی که از مواد بازیافتی ساخته می شود

یک شرکت دانش‌ بنیان، موفق به تولید محصولات بتنی متعدد از جمله بلوک نیوجرسی، بتن غلتکی، بلوک سبک بتنی، کفپوش‌‎های نانویی ،پانل‌های بتنی خود تمیز شونده، بتن سبک سازه‌ای، دیوار و جدول پیش‌ ساخته بتنی با فناوری نانو شد. در تولید این محصولات سازگار با محیط زیست، از مواد بازیافتی به ویژه پت و ضایعات شیشه استفاده شده است. با توجه به کاربرد نانو ذرات سیلیس و تیتانیوم در ترکیب آنها، مقاومت بالایی دارند.  

شاهین ظهوری، مدیر عامل شرکت مذکور، ضمن اشاره به اهداف آتی خود در زمینه تولید چنین محصولاتی بیان کرد کفپوش های تولید شده، در مقایسه با نمونه های مشابه مقاومت فشاری، کششی و خمشی بالاتری دارند. از طرفی سولفات ها و آبهای اسیدی نیز ساختار آنها را تحت تاثیر قرار نمی دهند. به حداقل رساندن آلودگی های زیست محیطی و کاهش ترک‌ های ایجاد شده در سطح آنها به خاطر هیدراتاسیون سیمان نیز از دیگر مزایای محصولات مورد بحث می باشد.

علاوه بر این، در معابر، تقاطع ‌ها، پیاده‌روها، سیستم های روسازی کف و ضد سرخوردگی، بندرگاه‌ها، پارکینگ‌ ها، انبارها و کف ‌سازی های تزئینی و صنعتی و شیب‌ ها و پیچ‌ ها، کف‌های هشدار دهنده و سرعت‌گیر های حاشیه‌ای و عرضی جاده‌ها واتوبان‌ها و بسیاری از موارد دیگر قابلیت استفاده دارند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )