ایران ضایعات

 طرحهای جامع فولاد، زغال سنگ و سرب و روی

 طرحهای جامع فولاد، زغال سنگ و سرب و روی

 عباس نعیمی، قائم مقام ایمیدرو از رونمایی سه طرح جامع فولاد، زغال سنگ و سرب و روی در نیمه دوم سال 99 خبر داد. وی در جلسه پایش طرح های جامع معدن و صنایع معدنی، وجود چشم انداز روشن را برای صنایع و معادن، ضروری خواند و عنوان کرد ایمیدرو، طرح های جامعی را اجرایی نموده است.

وی افزود: طرح جامع فولاد با یک نسخه جدید تا پایان مهرماه سال جاری رونمایی خواهد شد. کلیات این طرح نیز اخیراً با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین رئیس هیات عامل ایمیدرو بررسی و تصویب گردیده است.

نعیمی در رابطه با طرح جامع سرب و روی بیان کرد، این طرح نیز در همایش پیش رو با عنوان «چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» رونمایی می گردد. سومین طرحی که قائم مقام ایمیدرو در مورد آن صحبت کرد، طرح جامع زغال سنگ بود که به 4 استان برخوردار از این معادن، ابلاغ گردیده است. برنامه رونمایی از این طرح هم پایان مهرماه برگزار خواهد شد.

ایمیدرو همچنین در نظر دارد، برای طلا نیز طرح جامع تدوین کند که تا مرحله انتخاب مشاور تدوین، پیش رفته و بناست تا مهرماه سال 1400 نهایی گردد. آلومینیوم هم به همین شکل در لیست انتظار برای تدوین طرح جامع قرار گرفته و شرکت فولاد تکنیک در این رابطه، همکاری خواهد داشت تا طبق برنامه ریزی های انجام شده، در بازه زمانی 14 ماهه رونمایی شود. برای مس، قرارداد تا ماه آتی یعنی آبان ماه به مشاور، ابلاغ می گردد.

مسئولین طرح های جامع فولاد، سرب و روی، زغال سنگ و طلا به ترتیب شرکت ملی فولاد، شرکت سرب و روی مهدی آباد، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت طلای موته می باشند. مدیریت صنایع معدنی ایمیدرو هم مسئول طرح های جامع آلومینیوم و مس خواهد بود.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )