ایران ضایعات

قیمت ضایعات لوله پلیکا

قیمـت ضایــعــات لوله پـــلیکا

لوله (پلیکا) پولیکا چیست؟

لوله پلیکا در واقع همان لوله U-PVC است که کاربردهای مختلفی در صنایع متعدد به ویژه صنعت ساختمان سازی دارد. اصولا به رنگ سفید و خاکستری دیده می شود و به سبب خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود، از طرفداران بسیاری برخوردار است. این لوله قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارد. در این مطلب به بررسی ویژگی ها و مشخصات و همچنین قیمت ضایعات لوله پلیکا خواهیم پرداخت.

برخی از ویژگی های لوله پولیکا

لوله پلیکا، از نظر وزنی سبک بوده و قابلیت حمل و نقل آسانی دارد. لوله های سیمانی و آزبست که تا قبل از تولید لوله پولیکا مورد استفاده قرار می گرفتند از نظر جابه جایی و حمل و نقل، مشکلات و هزینه های مختلفی را به همراه داشتند. این در حالی است که لوله های پلیکا به راحتی حمل می شوند.

تولید این لوله نیز با سهولت انجام می شود. از طرفی اجرا و پیاده سازی آن نیاز به تخصص خاصی نداشته و به راحتی صورت می گیرد. قیمت مناسب نیز بر محبوبیت آن در همان اوایل تولید یعنی دهه شصت منجر شد.

همان طور که در ابتدا اشاره شد، مواد U-PVC ساختار آن را تشکیل می دهند. مقاومت مناسب در برابر ضربه نیز از دیگر خواص و ویژگی های این لوله به شمار می رود و استفاده از آن را در شرایطی با تنش های مکانیکی مختلف، بلا استفاده نموده است.

عدم تاثیرگذاری بر سلامت انسان نیز جزو دیگر ویژگی های آن می باشد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بدون دغدغه در شبکه آبرسانی به کار می روند. خوردگی و پوسیدگی آن را تهدید نمی کند. در واقع هزینه نگهداشت آنها بعد از اجرایی شدن پروژه های آبرسانی، بسیار کمتر از زمانی است که از لوله های فلزی یا آزبست استفاده می شود. کاهش رسوب گذاری نیز در لوله پولیکا دیده می شود.

کاربردهای لوله پلیکا

لوله های پلیکا را برای موارد مختلفی می توان مورد استفاده قرار داد. به عنوان مثال:

  • در شبکه های آبرسانی شهری، روستایی و کشاورزی
  • در شبکه آب و فاضلاب
  • صنعت و شهرسازی
  • عایق سازی برای سیستم های برقی و مخابراتی
  • بخش برودتی ساختمان

اجرای لوله پلیکا

لوله های پولیکا قابلیت کشش و خمش کمی دارند. از طرفی آنها را در سایز ها و ابعاد خاصی طراحی و تولید می کنند. به این ترتیب در اجرای آنها برای تغییر قطر و یا مسیر، نیاز است که از اتصالات مختلفی مانند سه راهی، زانویی و ... استفاد گردد. برای تغییر مسیر لوله از جوش حرارتی استفاده می کنند. به این صورت که با حرارت دادن آن، یک سر لوله گرم می شود. و سر دیگر را با چسب پی وی سی، آغشته می کنند تا درون آن قرار گیرد.

انواع لوله پلیکا

لوله های مذکور را از نظر کاربرد به سه گروه اصلی تقسیم می کنند:

1- لوله پلیکای معمولی یا فشار ضعیف

این نوع لوله ها همان طور که از نامشان مشخص است برای مواقعی که نیاز به فشار بالا نمی باشد مورد استفاده قرار می گیرند. عموماً تهویه ساختمان ها و همچنین لوله کشی های سطحی از آنها بهره می برند. از نظر مقاومتی نیز نسبت به سایر نمونه ها در سطح پایین تری قرار دارند.

2- لوله پلیکای نیمه قوی یا فشار متوسط

بیشترین لوله های پلیکایی که مورد استفاده قرار می گیرند، جزو این دسته هستند که دارای مقاومت مناسب نیز می باشند. در سیستم آب و فاضلاب کاربرد فراوانی دارند.

3- لوله پلیکای فشار قوی

سومین و در واقع قوی ترین نوع لوله های مورد بحث، فشار قوی نام دارند. اصولا هر جا که نیاز به وجود فشار بالا است، به منظور جلوگیری از سیستم لوله کشی و سایر تجهیزات از این گروه از لوله های پلیکا استفاده می کنند. به عنوان مثال زمانی که حجم سیال انتقالی مانند آب و فاضلاب زیاد و یا مسیر، طولانی می بایست طی شود، از لوله های فشار قوی کمک می گیرند. برای ساخت هر یک از این نوع لوله ها باید پارامترهای منحصر به فردی برای دستگاه تولید لوله پلیکا تعریف شود.

خرید و فروش ضایعات لوله پولیکا

افزایش قیمت مواد اولیه و در نتیجه قیمت نهایی لوله ها سبب شده تا ضایعات آنها مورد استقبال زیادی قرار گیرند. این کار باعث کاهش هزینه ها و حفظ ملاحظات زیست محیطی نیز می شود. سایت ایران ضایعات، پشتوانه کلیه افرادی است که قصد خرید و فروش ضایعات لوله پلیکا را داند و هر نوع مشاوره در این باره را ارائه می کند. برای بهره مندی از این مشاوره ها می توان قسمت های مختلف سایت از جمله خریدارن، فروشندگان و قیمت روز را بررسی نمود تا از امکاناتی که برای کاربران در نظر گرفته شده است، مطلع گردند. در واقع بنگاه های مختلفی از  سراسر ایران تحت نظارت کارشناسان سایت، به قیمت گذاری در این زمینه پرداخته و از ورود و نفوذ واسطه ها و دلالان در معاملات جلوگیری می شود.

قیمت ضایعات لوله پلیکا را عوامل مختلفی تعیین می کنند. کیفیت لوله از مهمترین این عوامل می باشد. برند لوله که تا حدود زیادی به عنوان شناسنامه و معرف ویژگی های آن شناخته می شود نیز از دیگر عوامل تعیین کننده قیمت ضایعات لوله پلیکا به شمار می رود. سایز لوله را نیز باید به این عوامل افزود.

در معاملاتی که در بنگاه های مختلف صورت می گیرد، گاهاً مشاهده می شود که قیمت ضایعات لوله پلیکا به صورت توافقی تعیین می گردد. با این حال افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، باید با عوامل مؤثر در تعیین قیمت ضایعات لوله پلیکا آشنایی داشته باشند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۳ آذر ۰۰
    مسعود ازاد :
    عالی وقابل تقدیراست ممنون ازسایت محترم ایران ضایعات
    پاسخ