ایران ضایعات

آموزش مراحل بازیافت تایر خودرو

آموزش مراحل بازیافت تایر خودرو

امروزه استفاده روزافزون از خودرو، حجم ضایعات تایر را افزایش داده و در نتیجه ورود علاقه مندان به حوزه بازیافت لاستیک می تواند فرصتی سودآور را برای آن ها فراهم آورد. در این ویدیوی آموزشی به مراحل بازیافت تایر خودرو پرداخته می شود.

مرحله اول:سیم کشی

در این سیستم ابتدا سیم طوقه (تایر) توسط دستگاه های سیم کش خارج شده سپس تایر فاقد طوقه توسط تسمه نقاله به دستگاه خردکن هدایت می گردد.

مرحله دوم: خردکن اولیه

تایر بدون سیم توسط نوار نقاله وارد خردکن اولیه می شود. در این مرحله شردر  (Dherdder) لاستیک را به قطعات نسبتا کوچک تبدیل می کند.

مرحله سوم: خردکن ثانویه

قطعات لاستیک خارج شده از خردکن توسط تسمه نقاله به خردکن ثانویه هدایت شده و به قطعات یک سانتیمتری خرد می شوند.

 

 

مرحله چهارم: عبور از مگنت

در مرحله چهارم پس از عبور از مگنت جداسازی سیم فلزی از بافت تایر صورت می گیرد. سپس عملیات جداسازی الیاف به وسیله سرند و سایکلون انجام می گیرد.

مرحله پنجم: تولید گرانول و پودر لاستیک

مواد وارد آسیاب هاب نهایی شده و به گرانول و پودر لاستیک تبدیل می شوند. در این مرحله عملیات دقیق جداسازی الیاف و سیم فلزی ازپودر لاستیک صورت می گیرد و در نهایت محصول حاصله بسته بندی می شود.

مرحله ششم: تهیه مخلوط گرانول و چسب

برای تولید کفپوش، گرانول های لاستیکی با چسب پلی یورتان و رنگ در مخلوط کن ها، تحت زمانی مشخص و با فرمول های خاص مخلوط می شوند. سپس مخلوط به دست آمده با جرمی مشخص (ضخامت کفپوش تولیدی) در قالب های موجود ریخته شده و در فشار و دمای مشخصی پخته می شوند.

 

موارد کاربرد تایر بازیافتی

با راه اندازی خط بازیافت مکانیکی، انواع محصولات لاستیکی از جمله: چمن مصنوعی و کفپوش لاستیکی جهت مصرف در مبلمان شهری و قیر پلیمری قابل ساخت و تولید هستند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۸ مهر ۰۲
    حسن هاشم پور شیره ج :
    سلام برای باز یافت پلاستیک چگونه هست
    پاسخ