ایران ضایعات

سینی نشا برنج دست دوم

سینــی نــشا بــرنج دســـت دوم

سینی نشا برنج دست دوم

سینی نشا برنج دست دوم، در اصل نمونه ای از ضایعات بخش کشاورزی به شمار می رود. زیرا حجم بالای تقاضا برای محصولات کشاورزی به ویژه برنج که تقریبا بعد از گندم بالاترین سطح را دارد، استفاده از متدهای کارآمد جهت افزایش عملکرد در کشاورزی را ضروری ساخته است. سینی نشا برنج از مهمترین تجهیزاتی است که برای این منظور به کار گرفته می شود. در اصل در این سینی ها که بر حسب سایز ممکن است شامل تعداد حفره هایشان متنوع باشند، نشا را در محیطی کاملا مناسب از نظر نهاده های کشاورزی، کشت نموده و سپس به گلخانه و یا زمین منتقل می کنند. به این ترتیب مرحله رشد رویشی گیاه را تسریع می بخشند و آن را برای رشد در شرایط غیر ایده آل با تنش های مختلف، آماده می سازند.

انواع سینی نشا برنج دست دوم

بسته به اینکه ترکیبات به کار رفته شده در تولید سینی نشا از چه نوعی باشد، دو گروه مختلف از آن ها وجود خواهد داشت:

  • سینی نشا برنج دست دوم پلی اتیلن
  • سینی نشا برنج دست دوم یونیلیت

نوع پلی اتیلنی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. از این رو کاربرد بیشتری دارد.

البته سینی های مذکور را می توان بر حسب سایز نیز تقسیم بندی کرد. برخی از آنها دارای 128 حفره و برخی دارای 72 حفره هستند. همچنین ضخامت های مختلفی از آنها ساخته می شود که مسلماً با افزایش ضخامت، قیمت ها نیز افزایش خواهد یافت.

از نظر سایز نیز باید به این نکته اشاره کرد که هر چه حجم و فضای حفره بزرگتر باشد، هزینه ها نیز بالاتر می رود اما در عوض، فضای بیشتری برای ریشه گیاه فراهم می گردد که در کلیه مراحل رشد آن اثر گذار می باشد.

در صورتی که سینی ها تنها برای انجام عملیات کشاورزی آزمایشی مانند پروژه های کوتاه مدت دانشجویان در سطح دانشگاه انجام گیرد و یا به دلایل مختلف، سینی نشا دست دوم، مشکل خاصی نداشته باشد، می توان مجددا از آن استفاده نمود. اما در صورت استفاده مکرر و خراب شدن بافت و پیکره اصلی سینی، می توان آن را برای بازیافت به کارخانه منتقل نمود تا جهت تولید دوباره آنها و سایر لوازم به کار گرفته شود.

مزایای استفاده از سینی نشا دست دوم

در صورتی که سینی های مذکور، قابل استفاده باشند با هزینه کمتری می توان آنها را خریداری نمود. از طرفی مواد اولیه مورد نیاز برای آنها که تجزیه پذیر هم نیستند، کاهش یافته که به دنبال آن صرفه اقتصادی زیادی رخ خواهد داد. همچنین حجم آلاینده های زیست محیطی نیز تنزل می یابد که به نوبه ی خود، بسیار ارزشمند است.

در کنار این مزایا می توان از قابلیت های این سینی که برای کشت انواع نشا ها مناسب هستند، بهره برد. چرا که این سینی ها، زهکشی بسیار مناسبی دارند و شرایط رشد نشا را فراهم می سازند.

چگونه می توان سینی نشا برنج دست دوم خرید؟

بسیاری از فعالان در عرصه تولید نشا برنج، به دنبال کاهش هزینه های خود از طریق خرید سینی نشا برنج دست دوم هستند. اما برای آنها این سوال مطرح است که چطور می توان به آنها دسترسی داشت. خرید به قیمت واقعی در بازار کنونی به دلیل احاطه دلالان و نفوذ بیش از اندازه آنها، دشوار شده است. سایت ایران ضایعات با هدف حذف این عاملان بی ثباتی در بازار و تعدیل قیمت ها، فضایی را فراهم نموده تا خریداران و فروشندگان به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند و بتوانند کالای خود را تهیه نمایند. البته این بازی برد برد خواهد بود و فروشندگان نیز محصولات خود را با قیمت مطلوب به فروش خواهند رساند. در اقع بنگاه های فعال در این زمینه، از طریق سایت ایران ضایعات، نظارت می شوند تا چارچوب های قیمت گذاری رعایت گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت قیمت روز سایت مراجعه نمایید. اما باید عنوان کرد که قیمت سینی نشا برنج به کیفیت، اندازه، ضخامت و قیمت پلی اتیلن بستگی دارد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۶ آذر ۰۰
    اسماعیل حیدری :
    سلام ممنون از خبرهای خوبتون اما ممکنه درصورت نامرغوبی، یا مجاورت با کودها و آفت کشهای شیمیایی مولکولهای سمی پلاستیک قاطیِ آب و موادمعدنی دگ بشه غذای گیاه، چه برنج چه هر گیاهی، بعدشم بشه غذای ما. ممکنه نه؟
    پاسخ