ایران ضایعات

سامانه ای ابتکاری برای تبدیل ضایعات به متیلال

سامانه ای ابتکاری برای تبدیل ضایعات به متیلال

سامانه ای ابتکاری برای تبدیل ضایعات به متیلال :  در نمایشگاه سال جاری AIMPLAS و با همکاری دست اندرکاران پروژه LIFE ECOMETHYLAL ( طرحی جاه طلبانه که توسط شرکت های اروپایی به مورد اجرا درآمده است)، دست آورد های شگفت انگیز این فن آوری مبتنی بر فرآیند گازسازی هیدروژنی و به کمک کاتالیزور و گاز پلاسما به منظور بازیافت گونه هایی از ضایعات پلاستیک که تاکنون چاره ای جز مدفون شدن نداشتند معرفی خواهند شد. به برکت این فن آوری نوظهور می توان ضایعات پلاستیک را به عنوان حلال یا مواد اولیه مورد استفاده در تولید پلاستیک هایی نوین به کار برد.

در این بطن این پروژه اروپایی ، افزون بر شرکت های BPP، ACTECO و AIRESA که در شهر والنسیا/اسپانیا مستقر می باشد شرکت MI-PLAST  نیز از کشور کرواسی شرکت نموده است . در این میان باید به جایگاه ویژه شرکت BPP اشاره نمود که مسئولیت اجرای طرح نیمه صنعتی بازیافت شیمیایی ضایعات پلاستیک ( عمدتاً حاصل از بسته بندی ، قطعات خودرو و الکتریکی – الکترونیکی) را با فرآیند گازسازی هیدروژنی به کمک کاتالیزور و گاز پلاسما بر عهده دارد. به گفته خانوم EVA Verdejo ، سرپرست بخش تداوم پذیری و بازیابی صنعتی نمایشگاه  AIMPLAS؛ « در خلال این پروژه ، واحد نیمه صنعتی مذولاری ساخته خواهد شد که به تبدیل ضایعات صعب العلاج به متیلال ( methylal ) اختصاص خواهد یافت. این فرآیند که در اصل از ماهیت بازیابی شیمیایی برخوردار از بالاترین حد بهسازی انرژی در سلسله مراتب دفع ضایعات بهره مند می باشد».

گفتنی است که به برکت این فن آوری نوین ، آمیزه هایی از پلاستیک های گوناگون صعب العلاج را که در برابر هر گونه فن آوری موجود در عرصه بازیابی مقاومت می ورزیدند می توان بازیابی نمود و این در حالی است که تنها در سال 2014 میلادی ، حدود 8/7 میلیون تن از این گونه ضایعات را مدفون ساخته اند. دیگر ویژگی ارزنده نوظهور، دستیابی به متیلال به عنوان محصول فرآیند می باشد که می توان آن را به عنوان حلال یا در تولید پلاستیک های نوین به کار برد.

بنابر پیش بینی دست اندرکاران این پروژه، در پی تکمیل پروژه یاد شده و ظرف 5 سال ،حداقل 15 واحد صنعتی مبتنی بر این فن آوری نوین در سطح اتحادیه اروپا دایر خواهند شد و این امر امکان بازیابی 144000 تن پلاستیک در سال و نیز تولید 91200 تن متیلال ( از این رهگذر) را فراهم خواهد ساخت . افزون این ، واحد های صنعتی یاد شده امکان کاهش تصاعد دی اکسید کربن را به میزان 74400 در سال و نیز صرفه جویی انرژی به میزان 4/3 میلیارد امگا ژول در سال را عاید می سازد. پروژه LIFE ECOMETHYLAL در پی صدور توافق نامه شماره LIFE15 ENV/ES/000208 ، با برنامه LIFE اتحادیه اروپا تلفیق شده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۰ آبان ۹۶
    حبیب بختیاری :
    خریدارپلاستیک وپت پرس شده
    طاهری در پاسخ میگه :
    سلام نرخ پت وپلاستیک لطفا
    پاسخ
  • ۳۰ اردیبهشت ۹۷
    غلامرضا محمدی :
    خریدارضایعات راگاوقطعه موادکریستال بی رنگ ومشکی تمیزوگرانول کریستال
    جواد قرقانی در پاسخ میگه :
    کریستال آسیابی بی رنگ موجوده
    پاسخ
  • ۲۸ تیر ۹۷
    مهدی پرواز :
    خرید نایلون پرسی زنده
    منصوری در پاسخ میگه :
    سلام نایلون زند سفید یک دست کیلوچند میخری
    پاسخ
  • ۱ مرداد ۹۷
    محمد محمد قره داغی :
    فروشنده نایلون
    فرشاد هارای در پاسخ میگه :
    سلام قیمت؟
    پاسخ
  • ۲۶ آبان ۹۷
    رحیم حسنی :
    خریدار گونی جانبو زایعات هستم
    خوسماری در پاسخ میگه :
    سلام قیمت لطف میکنید
    پاسخ
  • ۱۴ مرداد ۹۸
    محسن جباری :
    سلام من کارخونه مواد پلاستیک دارم دنبال یک مشتری مناسب هستم تشگر
    وحید برازنده در پاسخ میگه :
    سلام ، شما خط تولید ظروف پلاستیک دارید ، یا بازیافت پلاستیک ، لطفا جزیی تر توضیح بفرمایید . نظر شما چه قیمت است .
    پاسخ
  • ۲ شهریور ۹۸
    علیرضا ساعدی :
    درودعرض ادب من یک شرکت خارجی هستم که ضایعات پلاستیک ونایلون به مقدار 100000 تن در ایتالیا دارم ومیتوان با قیمت 5 یورو در بنادر ایران CIF تحویل دهم شماره تماس من با واتسپ میباشد PM دهید تا عکس وانالیز را ارسال کنم
    مختار محمدی در پاسخ میگه :
    سلام..شماره تماس لطفا....بنده محمدی هستم مدیر عامل شرکت جهان گستر فولاد سراب.....شرکت ما کارش تامین و تهیه مواد معدنی و مواد اولیه برای تمام کارخانه ها می باشد...همکاری با شما افتخاریست برای بنده...
    پاسخ