ایران ضایعات

ترکیبات و افزودنی های مورد نیاز در تولید لاستیک

ترکیبات و افزودنی های مورد نیاز در تولید لاستیک

مقدمه

لاستیک ها انواع و کاربردهای مختلفی دارند. تایرهای خودرو ها نمونه بارزی از محصولات لاستیکی هستند. در این مطلب در مورد ترکیبات و افزودنی های لاستیک بحث خواهیم کرد. 

فرآورده های پلیمری، مهم ترین ترکیب لاستیک ها

مهم ترین و در واقع اصلی ترین ترکیب لاستیک ها، فرآورده های پلیمری هستد. نوع و کاربرد هر لاستیک می تواند نقش مهمی در تعیین نوع پلیمر مورد استفاده داشته باشند. 

بنابراین لاستیک های خام و فاقد افزودنی معمولا شامل سه گروه هستند: لاستیک هایی که از پلیمر طبیعی به دست می آیند، لاستیک هایی که از پلیمر های مصنوعی تولید می شوند و لاستیک های بازیافتی. 
لاستیک هایی که از پلیمر طبیعی تولید می شوند قابلیت تحمل بار زیادی دارند و در برابر سایش نیز مستحکم هستند. در مواردی که مقاومت نسبت به حرکات نوسانی نیاز باشد از لاستیک هایی با پلیمر مصنوعی استفاده می کنند. نوع ترکیبی آنها نیز کاربرد زیادی  دارد. 

نرم‌ کننده ها، یکی از افزودنی های لاستیک ها

موادی که معمولا از جنس روغن و یا ترکیبات مختلف آن هستند با نام نرم کننده به لاستیک های خام اضافه می شوند تا هم در قالب پذیری بهتر آنها مؤثر باشند و هم کیفیت نهایی محصول را افزایش دهند. نام اختصاری نرم کننده ها WS می باشد.

عوامل پخت در فرایند تولید لاستیک 

عوامل پخت لاستیک در واقع به عواملی گفته می شود که در تبدیل شدن پلاستیک  به حالت الاستیسیته طبیعی کمک می کنند و شامل سه گروه کلی ولکانیزاسیون، تسریع‌کننده و ولکانیزاسیون فعال‌ کننده می باشند. 

ولکانیزاسیون، معمولا به کمک گوگرد تولید می شود و  خواص الاستیک به لاستیک می دهد. تسریع‌کننده ولکانیزاسیون يا همان WF سرعت پخت را افزایش می دهد. 

فعال‌کننده در اصل به بهبود عملکرد تسریع کننده ها کمک می کنند و با نام اختصاری WL شناخته می شوند. 

مکمل‌های تقویتی

یکی دیگر از افزودنی ها در تولید لاستیک، مکمل های تقویتی می باشد که معمولا شامل پر کننده ها، سیم های طوقه، نخ، کربن ها و... هستند. این ترکیبات در خواص فیزیکی لاستیک، نقش مهمی دارند. 

مکمل‌ های محافظتی

برای افزایش مقاومت لاستیک در برابر عوامل جوی از مکمل های محافطتی در انتهای خط تولید استفاده می کنند. 

سایر افزودنی های لاستیک

برخی از ترکیبات سبک نفتی  هم به عنوان حلال در تولید لاستیک به کار می روند.  در اصل به کمک آنها چسب لاستیک تولید می شود.
  علاوه بر این از پودر میکا، کربنات ها و تالک نیز در فرایند تولید لاستیک بهره می برند.

خرید و فروش لاستیک ضایعاتی

هلدینگ پایا (شرکت پایا تجارت امن) مفتخر به ارائه خدمات آنلاین در حوزه بازیافت و ضایعات مختلف به ویژه ضایعات لاستیک می باشد. خرید و فروش ضایعات لاستیک به صورت عمده و خرده، بدون واسطه و به صورت کاملا مستقیم از طریق سایت ایران ضایعات به عنوان زیر مجموعه ای از هلدینگ پایا صورت می گیرد. دکتر مجید بخشنده، مدیر عامل ایران ضایعات می باشد.

امکان خرید و فروش تجهیزات و دستگاه های بازیافت نیز از طریق این مجموعه فراهم بوده و متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با پشتیبانی ایران ضایعات تماس حاصل نمایند. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۷ مهر ۰۰
    عبدلله شجاعی :
    سلام علیکم لاستیک سواری بدونی سیم توغه دارم چند میخرید
    پاسخ
  • ۲۹ مهر ۰۰
    امید جعفری :
    سلام ممنون از توضیحات عالی تا
    پاسخ