ایران ضایعات

آشنایی با گرانول پلیمری و نحوه تولید آن

آشنایی با گرانول پلیمری و نحوه تولید آن

گرانول پلیمری چیست؟

گرانول پلیمری در واقع به ساچمه های پلاستیکی گفته می شود که به عنوان مواد اولیه در صنایع پلاستیکی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با این حساب، گرانول به نوع خاصی از پلیمرها اطلاق نمی شود. بلکه این اصطلاح برای بیان شکل ظاهری پلیمرها مورد استفاده قرار می گیرد. این گوی های پلاستیکی در دستگاهی به نام اکسترودر تولید می شوند. یعنی پلاستیک مذاب شده از دستگاهی با این نام که خارج و به وسیله کاتر به قطعاتی با سایز کوچک تر تقسیم می شود.

اهمیت گرانول

همان طور که در قسمت قبل تشریح شد، گرانول  ها به شکل گوی شکل هستند که در واقع، لبه های تیز و برنده خود را از دست داده اند. از این رو به راحتی درون دستگاه های بازیافت و همچنین دستگاه های پلاستیک سازی مانند خطوط اکستروژن و تزریق قرار می گیرند. به همین خاطر، مواد بازیافتی به این شکل در می آیند تا به راحتی قابل استفاده باشند. بسته بندی گرانول ها نیز به راحتی صورت می گیرد.

کاربرد گرانول های پلیمری

گرانول های پلیمری چه به صورت مواد اولیه و چه حاصل از مواد بازیافتی، برای تهیه انواع محصولات پلاستیکی و پلیمری مورد استفاده قرار می گیرند. در تولید تقویت کننده ها، کف پوشها، لوازم و تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، لوازم اداری، رنگ سازی، لاستیک سازی و ... کاربرد دارند.

انواع خطوط تولید گرانول

خطوط تولید گرانول اصولاً به دو شکل می باشد: خطوط تولید گرانول رشته ای و خطوط تولید گرانول خشک.

نوع متداول آن در کشور ایران، رشته ای است. عموماً ماشین آلات مربوطه هم به راحتی ساخته می شوند. در مورد این خط تولید باید گفت پلاستیک هایی که به شکل مذاب درآمده اند در دستگاه اکسترود وارد شده و با عبور از صافی های فلزی، به صورت رشته در می آیند و در مرحله بعد دمای آنها را درون یک استخر آب کاهش داده تا به دستگاه آسیاب هدایت شود در نهایت با تکه تکه شدن، خشک خواهد شد.

این نوع خط تولید گرانول پلیمری نیاز به اپراتور دارد تا از قطع شدن مداوم رشته ها جلوگیری کند. در این روش،  گرانول های حاصله، تا حدودی گوشه های تیز و خرده های پلاستیک دارند و با گرانول های به دست آمده از مواد اولیه متفاوت هستند.

در نوع دوم، یعنی تولید گرانول خشک، مراحل ذوب پلاستیک های ضایعاتی در دستگاه گرانول ساز یا همان اکسترود و عبور از صافی با سوراخ های ریز انجام می شود. سپس بدون اینکه سرد شود، توسط تیغه دواری، برش می خورد و به سمت لوله های سرد و خشک، مکیده می شود. در مرحله بعد، افت فشار در یک مخزن بزرگ صورت می گیرد و به دنبال آن، گرانول های سنگین تر، به سمت پایین مخزن رفته و هوا از بخش بالایی خارج می شود.

خرید و فروش گرانول های پلیمری

برای خرید و یا فروش انواع گرانول های پلیمری می توان در سایت ایران ضایعات به صورت مجزا آگهی خرید و فروش ثبت نمود و در کمترین زمان ممکن، بار مورد نیاز خود را خریداری کرد و یا به فروش رساند. لازم به ذکر می باشد که خرید و فروش گرانول های پلیمری با قیمت های کارشناسی و بدون دخالت واسطه های فروش، صورت می گیرد. حذف زنجیره دلال بازی، یکی از اهداف این سایت می باشد تا هم حمایتی از صنعت بایافت و ضایعات کشور به عمل آید و هم افرادی که در این حیطه فعالیت دارند با خیالی آسوده تر داد و ستدهای خود را انجام دهند.
در قسمت قیمت روز سایت هم قیمت انواع گرانول به صورت عمده بار و خرده بار به صورت روزانه ارائه می گردد. از این رو افراد مختلف می توانند با اطلاع از این قیمت ها، خرید و فروش خود را انجام دهند. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )