ایران ضایعات

ظرفیت صادرات و واردات ضایعات

ظرفیـت صادرات و واردات ضـایعات

مقدمه

صادرات و واردات ضایعات در سال های اخیر، با استقبال زیادی مواجه شده است. چرا که به کاهش هزینه ها در کنار رشد تولید کمک زیادی می کند. کشورهای پیشرفته مانور زیادی بر این مواد می دهند و استفاده از آنها را یک فرصت تلقی می کنند. در این مطلب، به این موضوع خواهیم پرداخت. 

کشورهای پیشرو در زمینه صادرات و واردات ضایعات

کشور صنعتی و پیشرفته ای همچون چین، آلمان، بلژیک، کره جنوبی و ژاپن جزو بزرگترین مصرف کنندگان ضایعات هستند به همین خاطر، مقدار زیادی از ضایعات مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کنند. ژاپن در مصرف ضایعات مسی، سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. کشور چین که که در تولید انواع محصولات، در دنیا پیشرو است نیز از کشور های مختلف، اقدام به خرید و وارد نمودن ضایعات به ویژه ضایعات مسی می کند. برای درک بهتر موضوع باید گفت در بازه زمانی 2012 تا 2016، به خاطر افت 1/5 میلیون تنی واردات در این کشور، تجارت جهانی حدود 21 درصد افت را تجربه کرد.

صادرکنندگان ضایعات معمولاً کشورهای توسعه یافته ای همچون آمریکا، آلمان، انگلستان، فرانسه و هلند هستند که بر صادرات فلز ارزشمند مس تاکید ویژه ای دارند. جالب است بدانید سهم این صادرات حدود یک سوم از کل صادرات جهانی می باشد. این آمار و ارقام، اهمیت صادرات و واردات ضایعات را مشخص می کند.

کشور ما نیز پتانسیل صادرات و واردات ضایعات را دارد؟

در کشور ما آمار و ارقام مربوط به ضایعات، خیلی مشخص و شفاف نیست. اما در مجموع حجم اینگونه محصولات بالا بوده و امکان صادرات آن وجود دارد. کشورهای مختلفی از جمله کشور ترکیه، جزو بازار های هدف به شمار می رود و با توجه به فاصله کمی که از نظر جغرافیایی با کشور ما دارد، به عنوان یک فرصت مناسب برای ما به شمار می رود. زیرا این کشور به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای ضایعات و قراضه در سراسر دنیا به شمار می رود. بسته به نوع نیاز صنایع مختلف، می توان برخی از ضایعات را نیز وارد کرد. 

افزایش ظرفیت های صادرات و واردات ضایعات به کمک ایران ضایعات

سایت ایران ضایعات بر آن است که ظرفیت افرادی که صادرات یا واردات ضایعات انجام می دهد را در تعامل با افرادی که از سایر پتانسیل ها در این زمینه برخوردارند بالا ببرد. در واقع از بین کاربران این سایت، زنجیره ای تشکیل می شود تا هر حلقه از این زنجیره بتواند در برآورده سای نیاز حلقه بعدی و نهایتاً توسعه سطح درآمدی خود موثر باشد. کارشناسان ایران ضایعات با بهره مندی از تخصص خود در زمینه بازرگانی می توانند راهنمای متقاضیانی باشند که قصد شرکت در این خصوص را دارند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۳ آبان ۰۰
    رسول احمدی :
    سلام ممنون خوب بود،برای گرفتن مشاوره در مورد صادرات باید با چه کسی و چطور تماس بگیریم یا ملاقات داشته باشیم
    پاسخ
  • ۱۰ آبان ۰۱
    محمد خلیلی :
    سلام اطلاعات قابل تامل بودند ممنون
    پاسخ