ایران ضایعات

قیمت شمش آلومینیوم

قــیمــت شــمــش آلــومــینیوم

منظور از شمش آلومینیوم چیست؟

قبل از پرداختن به قیمت شمش الومینیوم، به معرفی این محصول و ساختار آن خواهیم پرداخت. محصول مذکور، قطعاتی با درصد خلوص تقریباً بالا هستند که در ابعاد مختلف تولید و عرضه می گردند و یکی از محصولات فلزی محبوب به شمار می رود. زیرا هم سبک بوده و هم در ترکیب با نسبت های پایینی از سایر فلزات، مقاومت بالایی پیدا می کند.0از طرفی به لحاظ اقتصادی نیز در مقایسه با بسیاری از فلزات، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

مقاومت در برابر مخاطراتی همچون سایش، زنگ زدگی و خوردگی نیز بر محبوبیت آن افزوده است.

انواع شمش آلومینیوم

انواع شمش آلومینیوم که برای اهداف مختلف و متناسب با نوع نیاز مصرف کنندگان ساخته می شود، به شرح زیر می باشد:

  • شمش های 50 پوندی یکی از انواع رایج آن به شمار می رود.
  • شمش های خالص 1000 پوندی
  • شمش های تختال که با نام شمش اسلب نیز شناخته می شوند.
  • شمش های بیلت
  • شمش های تی بار

کاربرد شمش آلومینیوم

کاربرد شمش آلومینیوم را در صنایع مختلف می توان دید. همان طور که در ابتدای مطالب اشاره شد، خواص قابل توجهی در این شمش وجود دارد که کارایی آن را افزایش می دهد. نوع شمش نیز کاربرد آن را گسترده می سازد. به عنوان مثال، شمش 50 پوندی در صنعت خودروسازی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. به منظور تولید انواع قطعات ریختگی هم به کار برده می شود. نوع کاملاً خالص شمش آلومینیومی، در ساخت لوازم بهداشتی، مصرف می گردد.

صنعت آلیاژ سازی نیز از مصرف کنندگان این محصولات محسوب می شوند. نوع اسلب آن را برای تهیه وسایلی مانند کویل، تسمه و همچنین ورق آلومینیومی مورد استفاده قرار می دهند. لوازم خانگی زیادی را به کمک شمش های مذکور می سازند. امروزه با افزایش چشمگیر مس، سعی شده تا در ساخت برخی سیم ها و کابل ها از آلومینیوم استفاده کنند. در کابل آهای زره دار نیز قابل استفاده هستند.

شمش آلومینیومی در صنایع دیگری همچون اکستروژن هم به کار برده شده. تولید انواع درب های ساختمانی و پنجره ها نیز از کاربرد های دیگر آن خواهد بود. همچنین صنعت هواپیمایی و ساخت راکتها از آن بهره مند هستند.

علاوه بر این آینه های تلسکوپی در ساخت و تولید به این محصول نیاز دارد.

عوامل موثر در قیمت شمش آلومینیوم

قیمت شمش آلومینیوم به عوامل مختلفی بستگی دارد. تنوع در این شمش ها، به تنوع در قیمت ها نیز منجر خواهد شد. درجه خلوص شمش هم در تغییر قیمت آن نقش دارد. همین طور ابعاد و اندازه به عنوان عامل بعدی در نرخ گذاری آن شناخته می شود.

بسته به اینکه از چه فلزی در تولید آلیاژ آن استفاده شود، قیمت ها متغیر خواهند بود. ضخامت شمش هم بر قیمت آن اثرگذار است. وزن شمش هم به این عوامل افزوده می شود. قیمت جهانی آن نیز نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارد. نوسانات ارزی از دیگر فاکتور هایی است که بازار فروش شمش آلومینیوم را تا حد زیادی متشنج می کند.

مرجع خرید و فروش شمش آلومینیوم

سایت ایران ضایعات، مجموعه ای متشکل از کارشناسان مختلف، اقدام به راه اندازی یک مرجع آنلاین و همواره در دسترس، برای خرید و فروش شمش آلومینیوم نموده است و بنگاه های فعال در اقصی نقاط کشور را متحد ساخته تا با قرار گیری در یک چارچوب قیمتی مناسب، امکان خرید و فروش را برای عموم متقاضیان فراهم سازد.

با مراجعه به قسمت قیمت روز، می توان کلیه بنگاه ها را ملاحظه نمود و در صورت هر نوع سوال، با کارشناسان فروش هر بنگاه تماس حاصل نمود.

قیمت شمش آلومینیوم را در هر بنگاه با جزئیات کامل تر می توان در این سایت جویا شد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۳ تیر ۰۲
    احمد رمضانی :
    بسیارعالی بود
    پاسخ
  • ۶ شهریور ۰۲
    رضا اولادحسین :
    ممنون از مطالب آموزنده شما
    پاسخ