ایران ضایعات

افزایش قیمت‌ سنگ آهن و ضایعات آهن

افزایش قیمت‌ سنگ آهن و ضایعات آهن

افزایش قیمت‌ سنگ آهن و ضایعات آهن :  بازارهای سنگ آهن ماه پرنوسانی را تجربه کرده‌اند به‌طوری که قیمت‌ها پیش از تعطیلات هفته طلایی چین کاهش و پس از تعطیلات و با آغاز معاملات افزایش قابل‌توجهی یافته است. تأمین موجودی سنگ آهن در کارخانه‌های چین پس از یک هفته تعطیلی سبب شد تا شاخص قیمت فست‌ مارکتس برای سنگ آهن حاوی 62 درصد آهن در ماه اکتبر به بالاترین سطح آن در هفت ماه گذشته برسد.  قیمت سنگ آهن حاوی 62 درصد آهن از 12 سپتامبر تا 12 اکتبر به پنج دلار و 72 سنت در هر تن افزایش یافت. اما با وجود این افزایش، معامله سهام مواد باکیفیت‌تر در هفته‌های اخیر آغاز شده است که نشان می‌دهد کارخانه‌های چین تصمیم گرفته‌اند تا برای سنگ معدن با کیفیت‌تر هزینه کنند.

شاخص صرف سهام گندله آهن حاوی 65 درصد آهن در مقایسه با خرده آهن 62 درصد در تاریخ 12 اکتبر به 89 دلار و 61 سنت در هر تن کاهش یافت، این در حالی است که صرف سهام خرده آهن 65 درصد در مقایسه با نوع 62 درصد آن به پایین ترین سطح از ماه ژوئن تاکنون رسیده است.  با وجود افزایش اخیر قیمت‌های سنگ آهن 62 درصد، نسبت به سه ماهه پایانی سال خوش‌بین نیستیم زیرا پیش‌بینی می‌کنیم که از 1 اکتبر تا 31 مارس تولید فولاد خام چین به‌دلیل کاهش فصلی تقاضا و توقف تولید مربوط به مسائل زیست محیطی کاهش یابد. پیش‌بینی می‌کنیم که تولید فولاد خام و در نتیجه تقاضا برای موادخام در بیشتر کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد خارج از چین همچنان ثابت بماند.

                                                                                           

شاخص‌های موادخام فولادی متال بولتن فست‌مارکتس

 

پیش‌بینی می‌شود که تولید فولاد خام هند و همچنین ویتنام در سه ماهه پایانی سال جاری 3/7 درصد افزایش یابد. اما با وجود پیش‌بینی کاهش در چین، انتظار می‌رود که تولید فولاد خام این منطقه در این مدت نسبت به سه ماهه گذشته 15/1 درصد کمتر باشد. در اتحادیه اروپا و آمریکا، پیش‌بینی می‌کنیم که کاهش میزان جمع‌آوری ضایعات آهن غیرقابل‌ استفاده در ماه‌های زمستان سبب افزایش قیمت‌ها در بازارهای داخلی فولاد ذوب سنگین و ضایعات خردشده خواهد شد که همچنین تأثیر ناچیزی بر قیمت‌های تحویل و قیمت خرید ترکیه خواهد گذاشت. قیمت ضایعات سنگین چین نیز از اواسط ماه سپتامبر تا اواسط ماه اکتبر همچنان به رشد خود ادامه داده و 40 یوان (5/8 دلار) در هر تن افزایش یافته است. اما همانند سنگ آهن ، معتقدیم که تقاضا و قیمت ضایعات نیز در نتیجه افت تولید در فصل زمستان کاهش خواهند یافت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )