ایران ضایعات

فوم سقفی، نوعی پلی استایرن اکسترود شده 

فوم سقفی، نوعی پلی استایرن اکسترود شده 

مقدمه

فوم سقفی که با نام یونولیت شناخته می شود، نوعی پلی استایرن اکسترود شده می باشد که کمک می کند وزن سازه کاهش یابد. از طرفی مقاومت آن هم بالاتر رود. این محصول پلیمری در ابعاد و دانسیته های مختلف تولید و عرضه می شود.‌ 

یونولیت نخستین بار در سال ۱۹۵۰ ساخته شد و امروزه کاربرد فراوانی پیدا کرده است که در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته شده است. آن را تا انتها دنبال نمایید.‌

کاربردهای فوم سقفی 

از آنجایی که فوم سقفی، سبک وزن بوده و دارای ساختار مناسبی می باشد هم در ساختمان سازی و هم در صنایع مختلف به کار گرفته می شود.‌ به عنوان مثال در صنعت بسته بندی مخصوصا بسته بندی لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی برای جلوگیری از آسیب های فیزیکی کاربرد فراوانی دارد.‌  

صنایع غذایی و دارویی هم از فوم یونولیتی استفاده زیادی می کنند. زیرا این محصول می تواند در برابر رشد میکروب ها و قارچ ها مقاومت کند. به همین دلیل در کارخانه ها و انبارها و همچنین بسته بندی کارایی ویژه ای دارد.

استفاده در سردخانه ها و تونل های انجماد هم نمونه دیگری از کاربرد فوم می باشد. علاوه بر این یونولیت را به عنوان عایق حرارتی در مکان های مختلف  استفاده می‌ کنند.‌ 

برخی از ویژگی های فوم سقفی

در رابطه با ویژگی های این محصول پلی استایرنی باید به وزن سبک آن اشاره کرد. از این رو به راحتی می توان آن را حمل، جابه جا و نصب کرد. از طرفی این ویژگی سبب می شود تا از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه باشد. نکته مهمی که باید یادآور شد این است کا در سقف ساختمان نباید از فوم های که دانسیته آنها کمتر از هفت کیلوگرم بر متر مکعب است استفاده کرد.

ویژگی دیگر این محصول پلی استایرنی این است که از مقاومت مطلوبی نسبت به نفوذ و عبور گرما، صدا و رطوبت برخوردار می باشد. به این ترتیب در مصرف انرژی و هزینه های آن به طور قابل توجهی صرفه جویی می کند. 

یونولیت همچنین موجب صرفه جويی در مقدار تیرچه  قالب بندی و بتن و حتی بعضی مقاطع فولادی می شود. 

سرعت ساخت این محصول به نحوی است که در مدت زمان کوتاه انجام می شود. سازگاری با محیط زیست هم یک ویژگی دیگر برای به شمار می رود. هنگام آتش سوزی شعله نمی گیرد. 

انتخاب نوع یونولیت سقفی

برای انتخاب نوع فوم سقفی اگر ابعاد و سایز آن مد نظر باشد، باید به شرایط بلوک و سقف توجه داشت و ابعادی را انتخاب کرد که متناسب با ابعاد سقف باشد. اما در مورد چگالی این محصول باید گفت افزایش چگالی به افزایش مقاومت آن منجر می شود. بنابراین اگر هدف مقاوم سازی بیشتر باشد باید یونولیتی با چگالی بیشتر را انتخاب کرد. 

گفتنی است که معمولا یونولیت هایی با چگالی شش تا دوازده کیلوگرم بر متر مکعب تولید و در بازار عرضه می گردند. 

خرید و فروش ضایعات یونولیت 

یونولیت مانند بسیاری از پلیمر ها قابلیت بازیافت دارد. برای خرید ضایعات یونولیت و همچنین فروش آن می توان به سایت ایران ضایعات مراجعه نمود. این سایت بخش های مجزایی برای فروش ضایعات یونولیت و خرید آن تحت عنوان "فروشندگان"  و " خریداران" در نظر گرفته است. از این رو متقاضيان ‌می توانند ضایعات فوم سقفی مورد نیاز خود را در حجم های مختلف در سراسر کشور با ثبت آگهی خرید ضایعات یونولیت از این سایت تهیه نمایند. همچنین برای فروش ضایعات یونولیت کافیست در قسمت فروشندگان، آگهی مربوطه را ثبت کرد. 

برای مشاهده آگهی های مرتبط، باید آگهی های خرید ضایعات پلی استایرن و همچنین فروش آن را جست و جو نمود. 

 

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۱ آذر ۰۱
    عباسعلی عمارلو :
    خوب بود به اطلاعات ما افزود تشکر
    پاسخ
  • ۲۲ آذر ۰۱
    محمود عباسیان :
    الان قیمتش خیلی گران شده استفاده آن مقرون به صرفه نیست چرا ؟ مگه پتروشیمی محصول داخل نیست !
    پاسخ