ایران ضایعات

مرجعی برای خرید و فروش ضایعات روغن 

مرجعی برای خرید و فروش ضایعات روغن 

مقدمه

روغن های صنعتی که برای اهداف مختلف از جمله روانکاری مورد استفاده قرار می گیرند، بعد از مصرف، قابلیت بازیافت دارند. از این رو ضایعات روغن همانند بسیاری از دسته های ضایعاتی  ارزش مادی داشته و خرید و فروش می شود. 
در این مطلب ضمن معرفی مرجعی برای خرید و فروش ضایعات روغن، در رابطه با انواع روغن های صنعتی و ویژگی های آنها بحث خواهیم کرد.‌ 

انواع روغن صنعتی 

روغن‌های صنعتی از تنوع زیادی برخوردار هستند. به عنوان مثال روغن هیدرولیک، روغن گیربکس، روغن کمپرسور، روغن توربین، روغن ماشین کاری و ‌...
در یک دسته بندی کلی می توان گفت روغن های صنعتی شامل دو نوع هستند:

  • روغن‌های که پایه نفتی دارند.
  • روغن‌های که پایه گیاهی دارند. 

روغن‌ های صنعتی با پایه نفتی 

روغن های صنعتی با پایه نفتی را به کمک کوره های تقطیر نفت خام تولید مي کنند. این روغن‌ها هاي پر کاربرد، در هنگام تولید از عناصر مضری همچون فسفر و گوگرد پاکسازی می شوند و برای داشتن خواص بهتر، با عناصر ویژه اي ترکیب می شوند تا هم مقاومت آن را افزایش دهند و هم به ثبات خواص شیمیایی آن کمک کنند. 

روغن‌های صنعتی با پایه گیاهی 

روغن های صنعتی که پایه گیاهی دارند حاصل فرآوری گیاهان روغنی هستند. بعضی از این گیاهان عبارتند از: کلزا، خردل، کاستور و ... 
در هنگام تولید روغن‌ های مذکور از افزودنی های متنوعی استفاده می شود. 

تاريخچه تولید روغن‌ های صنعتی

روغن های صنعتی تقریبا از سال ۱۸۵۶ به بعد تولید و مورد استفاده قرار گرفتند. قبل از آن، عمده روغن های مصرفی در بخش صنعت به کمک روغن های حیوانی مانند گاو، نهنگ و خوک  و روغن های گیاهی تامین می گردید.‌ 
در سال ۱۸۸۳ همزمان با استخراج نفت و همچنین پیشرفت در حوزه تقطیر و تصفيه نفت خام، روغن های نفتی تولید شدند‌ و برتری خود را نشان دادند. 
به مرور، روغن هایی با طول عمر بيشتر و کیفیت بهتر نیز تولید شد‌. 

کاربردهای انواع روغن‌ 

در رابطه با کاربرد انواع روغن صنعتی باید گفت بسته به اینکه روغن سبک باشد  متوسط و یا سنگین، کاربری هر یک از آنها متفاوت خواهد بود. 
روغن های سبک که ویسکوزیته ای بین پنج تا ده سانتی استوک دارند به منظور روانکاری ماشین آلاتی که سرعت بالایی دارند و بار کمی را حمل می کنند استفاده می شوند. ماشین آلات نساجی، دستگاه های فرز و سی ان سی هم از دیگر مصرف کنندگان این نوع از روغن های صنعتی هستند.
نوع متوسط روغن ها ویسکوزیته ده تا پنجاه سانتی استوک دارند. روانکاری ماشین آلات با سرعت و بار متوسط را با کمک این روغن ها انجام می دهند. روغنی که در دستگاه های چاپ و هیدرولیک به کار می رود، روغن متوسط است. 
اما روغن های سنگین صنعتی که ویسکوزیته آنها بین ده تا سی سانتی استوک است، در تجهیزات صنعتی که تحت بار سنگین قرار دارند و سرعتشان پایین می باشد عمل روانکاری را انجام می دهند‌. 

خرید و فروش ضایعات روغن 

سایت ایران ضایعات، مرجعی رسمی برای خرید و فروش ضایعات روغن در سراسر کشور می باشد‌.
متقاضیان خرید و همچنین فروشندگان روغن های ضایعاتی می توانند آگهی خرید و یا فروش خود را در این سایت ثبت نموده و بار مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن خریداری نمایند و با به فروش برسانند. 
خرید ضایعات روغن های صنعتی و غیر صنعتی و همچنین فروش آنها در این سایت بر اساس قیمت های ‌‌کارشناسی شده صورت می گیرد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۹ تیر ۰۱
    علی محمد دهقاتیان :
    سلام قیمت روغن
    پاسخ
  • ۱۵ تیر ۰۱
    محسن رحیمی :
    بسیار عالی و مفید
    پاسخ
  • ۱۶ تیر ۰۱
    بهنام گودرزی :
    به چه صورت می‌توان روغن پسماند خود را فروخت
    عبدالامیر عامری پور در پاسخ میگه :
    هرکی روغن سوخته داره بزنه به این شماره باتشکر از پیمانکاران و مزایده گران محترم با بالاترین قیمت
    داریوش رستمی در پاسخ میگه :
    سلام لیتر چقدر میخری
    پاسخ