ایران ضایعات

فلزات آهنی و غیر آهنی کدامند؟ 

فلزات آهنی و غیر آهنی کدامند؟ 

مقدمه

فلزات از گستردگی زیادی برخوردار هستند. در یک دسته بندی کلی، می توان آنها را به دو دسته فلزات آهنی و غیر آهنی تقسیم کرد. در این مطلب در مورد این دو گروه و تفاوت بین آنها بحث خواهیم کرد. 

 تفاوت بین فلزات آهنی و غیر آهنی

فلزات آهنی فلزات حاوی آهن هستند که می توانند میدان مغناطیسی و نیروهای مغناطیسی ایجاد کنند. فلزات غیر آهنی این قابلیت را ندارند اما در عوض، مقاومت بالاتری دارند و ارزش مادی آنها نیز بیشتر از فلزات آهنی می باشد. 

همچنین قدمت فلزات غیر آهنی بیشتر از نوع آهنی است. مس که در گروه فلزات غير آهنی قرار دارد از حدود پنج هزار سال پیش از میلاد تا کنون مورد استفاده بشر بوده اما قدمت فلزات آهنی، به هزار و دویست سال قبل از میلاد باز می گردد. 

کدام فلزات در گروه فلزات آهنی قرار می گیرند؟ 

شمار آلیاژ هایی که در ترکیب آنها آهن وجود دارد، بسیار زیاد می باشد. چدن، فولاد کربنی، فولاد آلیاژی و آهن فرفورژه نمونه ای از آنهاست. مقاومت بالا در برابر کشش از ویژگی های این گروه از فلزات است. همچنین دارای کربن هستند که سبب زنگ زدگی آنها در برابر رطوبت می شوند. 

فلزات آهنی را می توان در ساختمان سازی، پروژه های عمرانی، ساخت راه آهن، کانتینر ها، خودرو سازی و... دید. البته فولاد زنگ نزن چون در ترکیب خود، کروم دارد و همچنین آهن فرفورژه به خاطر خلوص بالا، دچار زنگ زدگی نمی شوند.

فولاد، آلیاژی از آهن و کربن است که نسبت به آهن خالص، سخت تر بوده و در صورت افزودن عناصری همچون نیکل و کروم، این سختی افزایش می یابد. فولاد کربن، سخت ترین نوع فولاد است و بیشترین درصد کربن را هم دارد. جنس مته ها تیغه ها و فنرها از این نوع فولاد می باشد.

فولاد آلیاژی، نیکل، کروم و تیتانیوم هم دارد و مقاومت بیشتری هم دارد. فولاد زنگ نزن نمونه ای از فولاد آلیاژی می باشد. 

چدن با سختی و شکنندگی خود معروف است و نسبت به سایش از مقاومت بالایی برخوردار است. آهن فرفورژه، کربن کمتری دارد. برای تولید آن، سرباره نیز استفاده می شود. شمشیر ها، تجهیزات کشاورزی، سیم خاردار و... را از این جنس می سازند. 

فلزات غیر آهنی کدامند؟ 

فلزات غیر آهنی شامل انواع فلزات رنگی يا همان مس، آلومینیوم سرب و روی است. برنز، نیکل، طلا، برنج، قلع هم در این دسته جای می گیرند. 

کاربرد فلزات غير آهنی برای هر گروه از آنها، بسیار متنوع می باشد. 

خرید و فروش ضایعات آهنی و غیر آهنی

سایت ایران ضایعات با مدیریت دکتر مجید بخشنده، فرصتی برای خرید و فروش ضایعات آهنی و غیر آهنی به وجود آورده است. از طرفی قیمت انواع ضایعات را با توجه به خرده و عمده بودن آن و همچنین دسته بندی های تخصصی، به صورت روزانه در سایت منتشر می گردد. در قسمت خریداران سایت، می تواند طیف بسیار گسترده ای از متقاضیان خرید ضایعات را پیدا کرد. همچنین فروشندگان ضایعات در قسمت فروش سایت به ثبت آگهی می فرستند. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۷ اسفند ۰۰
    امید خادمی :
    ضایعات سیم لاستیک(تایر)ماشين سنگین وسبک
    پاسخ
  • ۸ اسفند ۰۰
    بابک ساعدی :
    باسلام اگه امکان داره قیمت تمامی ضایعات را بفرستید ممنون
    پاسخ
  • ۱۰ اسفند ۰۰
    غلامرظا گروسی :
    سلام ممنوْنم ازبرنامه خوبتان اگرممکن است قیمت خرید روز رابرام بفرستید
    پاسخ
  • ۱۰ اسفند ۰۰
    رحیم محمودی :
    باسلام،لطفاقیمت انواع شیشه درهم رامرقوم بفرمایید
    پاسخ
  • ۱۶ اسفند ۰۰
    رامین مومنی :
    با سلام ممنونم اگر میشه مقاله ای در مورد انواع پی وی سی بذارید
    پاسخ
  • ۲۱ اسفند ۰۰
    کمال اغه میری :
    سلام فقط این رو بگم خیلی جاخوردم واقعیت روفاش میکنه برای بازارین قسم خور
    پاسخ
  • ۲۲ اسفند ۰۰
    امیر علی :
    ضایعات لاستیک کارخانه ای موجود لطفا قیمت پیام کنید شماره
    پاسخ