ایران ضایعات

بررسی علل کاهش تولید فولاد در کشور 

بررسی علل کاهش تولید فولاد در کشور 

فولاد، یک محصول بسیار مهم صنعتی هم در بخش داخلی و هم در بخش صادرات می باشد. اما چالش هایی پیش روی این صنعت وجود داشته و دارد که حجم تولیدات آن را تحت الشعاع خود قرار می دهد. به طوری که طبق گزارشات منتشر شده از سوی انجمن فولاد کشور، تولید محصولات فولادی، سه تا هشت درصد کاهش پیدا کرده است.

قطعی های مداوم برق و گاز از مهم ترین چالش های صنعت فولاد هستند که هم در فصل سرد سال و هم در فصل گرم سال رخ می دهند تا جایی که نه تنها سود این واحد های تولیدی را کاهش داد. بلکه سبب زیان ده شدن آنها گردید. صنایع پایین دستی نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند. 

کاهش پروژه های عمرانی هم به کاهش تولید قراضه و دیگر ضایعات ساختمانی منجر شده است. بنابراین کمبود مواد اولیه، عامل دیگری است که تولید فولاد را کم کرده، به طوری که در بعضی از واحد های تولیدی، صرفا در زمان هایی که مواد اولیه موجود باشد، فعالیت صورت می‌ گیرد.  

بالا رفتن هزینه های انرژی شامل برق و گاز را باید به‌این عوامل اضافه کرد. قیمت آهن اسفنجی هم به خاطر عرضه در بورس و افزایش تقاضا، افزایش یافت. کاهش قدرت خرید مواد اولیه و عدم توجیه پذیر بودن آن، یک عامل بازدارنده تولید به شمار می رود. 

به این ترتیب، عوامل فوق، در کنار هم به افت تولید فولاد کشور کمک کرده و آمار تولید را کاهش داده اند. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲ اسفند ۰۰
    رسول حاج کریمی :
    سلام احتمال کاهش آهن وجود دارد؟یا رو به افزایشه
    پاسخ