ایران ضایعات

کش و قوس های مسئولین بر سر افزایش قیمت فولاد

کش و قوس های مسئولین بر سر افزایش قیمت فولاد

در پی مخالفت انجمن تولید کنندگان فولاد با افزایش ضریب قیمت، این انجمن طی نامه ای به وزارت صمت دلایل مخالفت خود را اعلام و بیان کرد با مبنا قرار دادن قیمت سنگ آهن صادراتی برای تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد موافق نیست.

انجمن فولاد به دلیل عدم همبستگی بین قیمت سنگ آهن صادراتی و قیمت شمش فولادی صادراتی، نوسانات زیاد قیمت جهانی سنگ آهن، عدم برنامه ریزی بلند مدت خرید و تولید برای شرکت های فولادی، مبنا قرار دادن قیمت سنگ آهن صادراتی را قابل اجرا نمی داند.

انجمن فولاد در ادامه نامه عنوان کرد ضرایب قبلی زنجیره فولاد کارشناسی شده و عادلانه  بوده و معتقد است تغییر در ضرایب قیمتی در نهایت منجر به افزایش قیمت فولاد خواهد شد.

وی معتقد است اکنون قیمت گذاری شمش فولاد دستوری بوده و مطابق با ضرایب قبلی قیمت گذاری نمی شود و این مساله نارضایتی معدن کاران را در پی داشته است. در ادامه این نامه ذکر شده تنها 5 درصد از محصولات معدنی در اختیار بخش خصوصی و معادن کوچک بوده و هزینه تمام شده آن ها در مقایسه با تولیدکنندگان بیشتر است.

این انجمن پیشنهاد داد باید مکانیسم های حمایتی در قالب کنسرسیوم های معدنی جهت احداث مراکز فراوری پر بازده نسبت به مقیاس و با حمایت تولیدکنندگان فولاد مورد پیگیری قرار گیرد.

این انجمن در پایان نامه خود با اشاره به عدم تغییر ضرایب قیمتی تا پایان سال 99 ضمن رعایت عیار و مشخصات فنی مربوطه عنوان کرد: در راستای مدیریت یکپارچه زنجیره فولاد و حذف دلالان از این زنجیره تقاضا دارد تدابیری اتخاذ شود که فروش هر محصول از زنجیره فولاد با اولویت و برنامه ریزی به تولید کننده حلقه بعدی انجام گیرد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )