ایران ضایعات

افزایش قیمت های صادراتی بیلت ایران

افزایش قیمت های صادراتی بیلت ایران

به گفته منابع، تولید کنندگان بیلت آهن ایران در پی افزایش تقاضا در هفته‌های اخیر، به ویژه در آسیا، قیمت کالاهای صادراتی خود را از هفته گذشته تا روز چهارشنبه ۱۷ ژوئن افزایش دادند.

به گفته Fastmarket، پیشنهاد قیمت صادراتی شمش فولادی از ایران از 370 دلار در هر تن به 375 تا 380 دلار در هر تن افزایش یافته است.

به گفته یکی از منابع، گزارش شده‌است که حدود ۱۵۰۰۰ تن بیلت فلزی از فولاد کاوه جنوبی کیش در بالاترین محدوده قیمتی احتمالا به آفریقا فروخته شده است.

به گفته منابع آگاه فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین صادرکننده فولاد ایران در نظر دارد در ماه اوت محموله ای به ارزش 380 دلار را به چین و کشورهای جنوب شرق آسیا صادر کند. این قیمت با اضافه شدن هزینه های حمل به 410 تا 415 دلار در هر تن CFR می رسد. اما بسیاری از شرکت ها این قیمت را بالا می دانند. به گفته یکی از مسئولین فولاد خوزستان، شمش فولاد فروخته شده از درجه 5SP می باشد. برخی تاجران قیمت 380 دلار در هر تن فوب برای گرید 5SP را زیاد دانسته و علت افزایش قیمت را دو دلیل زیر می دانند:

  • انجام معامله با ریسک بالا توسط فولادسازان ایران
  • بیلت فولادی حاوی مقادیری منگنز می باشد که منجر به افزایش قیمت شده است.

فولاد صادراتی

با توجه به نمودار بالا ارزیابی هفتگی قیمت شمش، صادرات، بنادر فوب ایران در روز ۱۷ ژوئن، ۳۶۳ - ۳۷۵ دلار در هر تن بود در حالی که هفته قبل قیمت هر تن شمش ۳۶۵ - ۳۷۰ دلار بود. افزایش قیمت بیلت صادراتی ایران به دلیل کاهش محدودیت های ناشی از ویروس کرونا و افزایش تقاضای جهانی بیلت اتفاق افتاده است.

براساس گزارشات قرار است یک محموله 20هزار تنی شمش فولادی از یک کارخانه ایرانی در ماه ژوئیه و به ارزش 370 دلار در هر تن فوب صادر شود.

در روز سه شنبه 16 ژوئن شمش صادراتی ایران به قیمت 395 دلار هر تن CFR به چین پیشنهاد شد. این در حالی است که مزایده های صورت گرفته از 390 دلار در هر تن CFR فراتر نرفت.

علاوه بر این قیمت ها در بازار چین به دلیل افت تقاضا رو به کاهش است. افت تقاضا در چین به دلیل کاهش ساخت و ساز ناشی از شرایط نامساعد آب و هوا و شیوع مجدد ویروس کرونا روی داده است.

از طرفی در کشورهای حوزه خلیج فارس تقاضا برای بیلت و اسلب ایران در حال افزایش است به طوریکه اسلب صادراتی به این مناطق حدود 4.9 درصد با رشد قیمت همراه بوده و از 377 به 382 دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسید. با افزایش هزینه های تولید و رشد قیمت قراضه انتظار رشد قیمت ها محتمل بوده و انتظار جو مثبتی از بازار خواهیم داشت.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )