ایران ضایعات

رایزنی دو وزارتخانه در رابطه با برق صنایع

رایزنی دو وزارتخانه در رابطه با برق صنایع

کمبود و قطعی برق صنایع منجر به نشست مشترک دو وزارتخانه نیرو و صنعت، معدن و تجارت شد. در واقع به منظور رفع این مشکل و چاره اندیشی در رابطه با بهبود دو صنعت فولاد و سیمان که  در حال حاضر تنها ده درصد از برق مورد نیاز خود را می توانند استفاده کنند، این نشست برگزار گردید.

وزارت نیرو در این جلسه عنوان کرد که به ازای هر یک درجه سانتیگراد دمای هوا، مصرف برق در کشور، هزار و پانصد مگا وات افزایش می یابد. طبق پیش بینی های صورت گرفته، دمای هوا تا سه درجه گرم تر خواهد شد. از آنجایی که چهل و پنج درصد از کل برق کشور به مصارف خانگی اختصاص یافته است، این افزایش دما، هشداری برای اختصاص بیشتر برق به این بخش می باشد. در حال حاضر، بیست و چهار هزار مگا وات مصرف می شود که قطعاً رقم بالاتری در هفته آینده ثبت خواهد شد.

همچنین وزارت نیرو به مصرف بخش زیادی برق توسط رمز ارزها نیز اشاره داشت و دلیل آن را مصرف برق حتی در کم باری عنوان کرد. با این حال، این وزارتخانه نظر بر این دارد که محدودیت های مصرف صنایع فولاد و سیمان را از نود درصد به پنجاه درصد برساند. هر چند اجرای آن هم صرفاً در ساعات غیر پیک مصرف باشد و در یک بازه زمانی چند روزه صورت گیرد. به عبارتی برای سیمان مجوز پانصد مگا واتی و برای فولاد مجوز هزار و پانصد مگا واتی تایید گردد. وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار برداشته شدن تمامی محدودیت ها است.

گفتنی است که پتروشیمی ها هم احتمال در لیست مشمولین این محدودیت ها قرار خواهند گرفت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )