ایران ضایعات

ابلاغیه جدید برای تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی

ابلاغیه جدید برای تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی

مرتضی احمدی مدیر پروژه رصد سیستمی زنجیره فولاد در وزارت صنعت، معدن و تجارت از لزوم ثبت اطلاعات تولید کنندگان لوله و پروفیل و مقاطع طویل از ابتدای اردیبهشت ماه در سامانه جامع تجارت خبر داد و بیان کرد عدم ثبت این اطلاعات سبب تعلیق سهمیه مواد اولیه در بورس کالا خواهد شد. البته طرح مذکور هنوز ابلاغ نگردیده که به زودی این کار صورت می گیرد. اگر تولیدکنندگان در این رابطه همکاری لازم را داشته باشند، این طرح، پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.

وی به پیاده سازی طرح مذکور با شرایط مطلوب به غیر از صنایع پایین دستی ورق یعنی پروفیل، لوله، خودرو و لوازم خانگی اشاره کرد و افزود اگر تولید کنندگان مقاطع طویلی که از بورس خرید می کنند از ثبت اطلاعات امتناع نمایند از همان ابتدای اردیبهشت، سهمیه های آنها تعلیق می شود.

 احمدی همچنین اذعان داشت اخطار اول برای آن دسته از فعالین اقتصادی که اطلاعاتشان را در سامانه جامع تجارت ثبت نکرده بودند در تعطیلات عید ارسال شد و به دنبال آن افراد زیادی به سامانه مراجعه کردند. بعد از تولید کنندگان مقاطع طویل، نوبت به بازار این مقاطع از جمله بازار آهن می باشد. البته آذرماه سال قبل چنین ابلاغیه ای صادر شد اما عملکرد مثبتی به دنبال نداشت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )