ایران ضایعات

قیمت محصولات معدنی به قیمت واقعی نزدیک می شود

قیمت محصولات معدنی به قیمت واقعی  نزدیک می شود

کیوان جعفری طهرانی، کارشناس ارشد بازار بین المللی فولاد و سنگ آهن، عرضه سنگ آهن در بورس را ارزشمند عنوان کرد و ادامه چنین روندی را راهی برای نزدیک شدن قیمت محصولات معدنی به قیمت واقعی آنها دانست. البته در حال حاضر، مصرف کنندگان تا حدودی نسبت به عرضه سنگ آهن در بورس مقاومت می کنند اما با گذشت زمان، استقبال خوبی از آن خواهند داشت.

جعفری طهرانی استقبال خریداران را از فاکتور های اساسی برای پیش بینی معاملات آتی بیان کرد. هر چند که امیدواری زیادی در استقبال از سوی خریداران وجود دارد. چرا که نیاز کشور به این ماده معدنی در حال افزایش است. در واقع این عرضه می تواند نیاز گندله سازان کشور را به بهترین شکل تامین نموده و از طرفی به فروش آنها هم کمک نماید.

این کارشناس ضمن اشاره به وجود سلیقه های مختلف در زنجیره فولاد تأکید کرد که همه بنگاه ها اعم از خصوصی و دولتی، تمایل دارند سود بالاتری کسب کنند اما بازار کشش فروش محصولات تا هر سطح قیمتی را ندارد. زیرا فضای بازار یک فضای رقابتی است و افزایش بیش از حد قیمت ها، نتایج مثبتی را به دنبال نخواهد داشت. در نتیجه بنگاه ها به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود با تامین مواد اولیه ارزان قیمت تر هستند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند. به همین خاطر است که در زنجیره فولاد، در محصولات میانی و پایین دستی، تولیدکنندگانی که در مرحله بعدی قرار دارند، در مقابل شفاف شدن قیمت مواد اولیه مقاومت می کنند تا بتوانند آنها را با قیمت پایین بخرند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )