ایران ضایعات

قیمت بیلت در چین به اوج خود رسید

قیمت بیلت در چین به اوج خود رسید

همان طور که بسیاری از تحلیل گران و فعالان بازار از قبل پیش بینی کرده بودند قیمت بیلت های وارداتی در چین با افزایش قابل توجهی مواجه شده اند. تداوم چنین شرایطی نیز محتمل می باشد. افزایش قابل توجه قیمت قرارداد های میلگرد در بازار فیوچرز و همچنین گرانی این محصولات فولادی در بازار داخلی، رخداد چنین اتفاقی را دور از انتظار نمی کرد.

قیمت هر تن CFR بیلت مالزی که حمل آن در ماه می میلادی است در چین، ششصد و چهل دلار رقم خورده که بیانگر ده دلار افزایش در مقیاس هفتگی می باشد. بیلت ویتنام هم بین ششصد و سی و پنج تا ششصد و چهل دلار در هر تن CFR معامله گردید که افزایش 4 تا 9 درصدی را به همراه داشته است. در مورد بیلت کره ای، رقم ششصد و چهل و پنج دلار دیده می شود.

از آنجایی که چین، حجم تولیدات خود را به خاطر ملاحظات زیست محیطی کمتر کرده است، این روند صعودی ادامه پیدا می کند. جمعه گذشته یعنی سیزدهم فروردین ماه، افزایش بیست و سه دلاری در قیمت بیلت در بازار فیوچرز رخ داد. با توجه به اینکه چین، مهره اصلی در قیمت گذاری بیلت در جنوب شرق آسیا محسوب می شود، قیمت های پیشنهادی در این منطقه افزایش خواهد داشت. البته مسئله دیگری نیز وجود دارد که مربوط به رکود در بازار مقاطع در منطقه مذکور بوده که می تواند این موضوع را تا حدودی تحت تاثیر قرار دهد.  

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )