ایران ضایعات

رشد مداوم قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی

رشد مداوم قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی

محصولات پتروشیمی که در صنایع مختلف به ویژه خودروسازی، ساختمان سازی، نساجی، صنعت بسته بندی و ... مورد استفاده قرار می گیرند در بازه زمانی 2015 تا 2019 با افزایش قیمت به شکل مستمر و مداوم روبه رو بوده اند. رشد اقتصادی و همچنین افزایش تقاضا سبب چنین رویدادی شد. اما در سال 2020 که انتشار ویروس کرونا به تعطیلی فعالیت های صنعتی و غیر صنعتی مختلف منجر شد حجم تولید این محصلوات افت کرد و تقاضا برای آنها نیز با کاهش قابل توجهی مواجه گردید.

در سال 2021 احتمال افزایش تقاضا و بهبود هر چه بیشتر این بازار محتمل است. چرا که هم رشد اقتصادی را به احتمال زیاد در سطح دنیا شاهد خواهیم بود و هم تقاضا برای خرید این دسته از محصولات بالاتر می رود. طبق پیش بینی های صورت گرفته، در سال های 2021 تا 2026 میلادی، 4.8 درصد به قیمت ها افزوده می شود.

کشورهای آسیایی مخصوصاً خاورمیانه در زمینه تولید محصولات پتروشیمی، سرمایه گذاری متعددی انجام داده اند. دو کشور چین و هند نیز فعالیت های زیادی در این حوزه انجام داده اند. در نتیجه، آسیا، از پیشگامان و تاثیرگذاران بر قیمت این محصولات خواهد بود. در این قاره، شرکت های کوچک بسیاری با هم ادغام و یا اینکه به شرکت های بزرگتر واگذار شده اند. بنابراین حجم تولیدات آنها افزایش قابل توجهی خواهد داشت. حتی شرکت های جدیدی نیز راه اندازی گردیده اند. از طرفی 15 درصد رشد در سرمایه گذاری های خارجی کلان در صنعت پتروشیمی در این قاره نیز صورت گرفته است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )