ایران ضایعات

افزایش 50 درصدی قیمت مس از سال 98 تا به امروز

افزایش 50 درصدی قیمت مس از سال 98 تا به امروز

عبدالله اقبالی، رئیس اتحادیه سازندگان مصنوعات و فروشندگان با اشاره به رشد 40 تا 50 درصدی اقلام مسی از سال گذشته تا اکنون بیان کرد 60 تا 70 درصد از میزان تقاضا برای خرید این محصولات کاسته شده. در واقع قدرت خرید برای متقاضیان افت کرده است. افزایش قیمت قلع به واسطه کاربردش در پوشش دهی ظروف مسی، از عوامل گرانی مصنوعات مسی به شمار می رود. نوسانات نرخ ارز و تغییرات قیمت جهانی هم فاکتور های اثر گذار در تغییر قیمت هستند.

وی همچنین عنوان کرد که پوشش قلع برای خنثی سازی خاصیت سمی مس ضروری بوده اما به خاطر اینکه با افزایش قیمت زیادی مواجه گردیده، تولیدگنندگان با ضخامت کم از آن استفاده می کنند. متاسفانه شرایط مبهم و نوسانات بیش از حد، این اجازه را به تولیدکنندگان نمی دهد که حتی برای بیست روز برنامه ریزی کنند. زیرا قیمت های جهانی تحت تاثیر عوامل مختلف سیاسی، احتماعی، اقتصادی و ... به صورت مداوم در حال تغییر است. در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم مس خام به صدو پنجاه تا صد و شصت هزار تومان رسیده که بعد از فرآوری بر قیمت آن افزوده می شود. همین امر تمایل متقاضیان را برای خرید کاهش داده و سبب شده تا با ظروف چینی، استیل و بلور جایگزین شود. 
البته افزایش قیمت مس، در صنعت نیز مشکلاتی را به وجود آورده است. تولید کنندگان خرد برای تولید کابل های مسی مجبور به خرید مواد اولیه به صورت مدت دار هستند تا پس از فروش محصولات خود، توانایی پرداخت هزینه ها را داشته باشند. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )