ایران ضایعات

استفاده از ربات در تفکیک پسماندهای شهری

استفاده از ربات در تفکیک پسماندهای شهری

در مدیریت پسماندها، از تکنولوژی ها و فناوری های مختلف استفاده می شود  به سیستم جامع مدیریتی بتوان دست یافت.

کارشناسان می گویند گسترش حمعیت و شهرنشینی مصرف مواد و کالاهای مختلف را تغییر داده و عموم آنها را با افزایش قابل توجهی مواجه ساخته است. رهاسازی این زباله ها در محیط زیست، تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت. طبق پیش بینی های انجام شده تا 30 سال آینده، بالغ بر 12 میلیارد تن صایعات پلاستیکی ایجاد خواهد شد که مسلماً استفاده از نیروی انسانی برای تفکیک و جداسازی آنها اکتفا نمی کند و فناوی هایی مانند ربات های هوشمند کمک شایانی در این حوزه خواهد داشت.

ربات بازیافت که با بهره گیری از هوش مصنوعی تولید می شود، دارای سنسورها و دوربین های پیشرفته ای است که مشکلات فیزیکی هم آن را تهدید نمی کند. سرعت عمل بالا نیز از دیگر شاخصه های این ربات ها می باشد و به همین خاطر مورد توجه قرار گرفته و با پیش بینی هایی که برای سال های آینده انجام شده است، حجم های بالای پسماند را به راحتی جداسازی و تفکیک خواهد کرد.

با توجه به امکان آلودگی ها و انتشار  بیماری ها و ویروس هاس مختلف به ویژه ویروس خطرناک کووید 19 بالا می باشد، جایگزینی این ربات های بازیافت با نیروی انسانی، می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. از طرفی استفاده از ربات بازیافت، خطای اسانی در جداسازی پسماند را کاش می دهد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )