ایران ضایعات

اجرای طرح سیمپ در مشهد برای ارتقاء توانمندی تفکیک پسماند

اجرای طرح سیمپ در مشهد برای ارتقاء توانمندی تفکیک پسماند

تورج همتی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از اجرای طرح سیمپ در کلانشهر مشهد به منظور ارتقاء توانمندی تفکیک پسماند خبر داد.

همتی در مراسم رونمایی از طرح جمع آوری هوشمند پسماندهای بازیافتی که با حضور مسئولان مختلف از جمله رئیس شورای اسلامی و معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، برگزار شد، بیان کرد با اجرای این طرح، می توان به ظرفیت دو برابری تفکیک پسماند دست یافت.

وی با اشاره به توانایی و همچنین اقدامات صورت گرفته در حوزه بازیافت پسماند در این کلانشهر، اظهار داشت: این اقدامات، تا حد زیادی شاخص های محیط زیستی را در ده سال اخیر، بهبود بخشیده و افزود: سهم مشهد در تولید روزانه پسماند، حدود 2 هزار تن است که هزینه ساماندهی آنها، 5 میلیارد ریال می باشد.

علاوه بر این، همتی بر توجه هر چه بیشتر شهرداری ها در جهت فرهنگ سازی برای تفکیک زباله در مبدأ تاکید نمود و اپلیکیشن سیمپ را وسیله ای برای هوشمندسازی بیشتر تفکیک پسماند عنوان کرد. 16 نقطه در سراسر استان خراسان رضوی در نظر گفته شده که تحت پوشش این اپلیکیشن قرار می گیرند.

مستقر شدن واحدهای صنعتی در خوشه بازیافت به عنوان زون تخصصی  در این شهر، هم بر موفقیت در امر مدیریت پسماند کمک بسیاری کرده است. با این اقدامات از حضور زباله گردها نیز کاسته می شود. با توجه به تدابیری که اندیشیده شده، تفکیک پسماند از 11 درصد به درصد قبل توجهی در پایان سال خواهد رسید.

گرایش بسیار بالای شهروندان به گوشی های هوشمند، امکان استفاه از این اپلیکیشن را آسان می کند. هر چند از سال 1397 در دستور کار شهرداری قرار گرفت و از سال گذشته به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت. نحوه کار با اپلیکیشن به این صورت است که هر فرد با عضویت در آن می تواند تقاضای خود را برای مراجعه و دریافت پسماند خشکی که جمع آوری نموده، ثبت کند که وزن و قیمت آن توسط کاربر، اعلام می شود. این هزینه را می توان به صورت مستقیم دریافت کرد و یا از آن برای پرداخت عوارض پسماند یا سایر پرداخت های شهری استفاده نمود.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )