ایران ضایعات

سهم هر شهروند تهرانی در تولید پسماند

سهم هر شهروند تهرانی در تولید پسماند

محمدحسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، میانگین پسماند تولیدی در طول روز را برای هر شهروند تهرانی، 764 گرم اعلام کرد. اساس این آمار و ارقام نیز مطالعات و پژوهش های علمی می باشد.

بوچانی آخرین وضعیت تدوین طرح جامع مدیریت پسماند در پایتخت را تشریح نمود و به بیان ضرورت آن پرداخت. محوریت سخنان وی بر مشکلات مدیریت پسماند در سطح بسیاری از شهرهای کشور بود. به طوری که صرفاً به جمع آوری پسماند پرداخته می شود و مدیریتی در مورد آنها اعمال نمی گردد. برای مدیریت، لازم است که از ظرفیت های مردمی و شهروندن نهایت استفاده را برد  و آنها را به کاهش تولید پسماند ترغیب کرد. در واقع باید آنها را با کلیدی ترین پارامتر در مدیریت پسماند آشنا ساخت.

وی در ادامه اظهار داشت که کلیه شهرداری ها می بایست طرح جامع پسماند را تهیه نمایند و  برنامه‌های عملیاتی بعد از آن را برای اجرا اعمال نمایند. این طرح در سال 1372 در تهران تهیه شد که بازدهی مناسبی نداشته است. مسائل و مشکلات مالی به دنبال نوسانات ارزی، سبب شد تا مطالعات در این زمینه، صورت نگیرد.

طرح جامع پسماند در این دوره از مدیریت شهری با جدیت بیشتر پیگیری شد و شرکت مشاوری که مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده دارد، تا کنون 20 طرح را در شهرهای مختلف انجام داده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )