ایران ضایعات

محکومیت میلیاردی برای شرکت تولیدکننده مواد پلی اتیلن

محکومیت میلیاردی برای شرکت تولیدکننده مواد پلی اتیلن

اخیراً دولت و وزارت صمت تصمیماتی مبنی بر تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها اتخاذ نموده اند. از این رو اخباری مختلف از جریمه شرکت های تولیدی صنعتی به گوش می رسد. یکی از شرکت های صنعتی در زنجان نیز با چنین جریمه ای مواجه شد که مقامات مسئول استانی در این باره توضیحات کاملتری ارائه کردند.

مرتضی ممیزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از جریمه سنگین و میلیاردی برای یک شرکت تولید کننده مواد پلی اتیلنی خبر داد. تخلف این شرکت عرضه و فروش محصولات تولیدی خود در خارج از شبکه می باشد.

ممیزی همچنین بیان کرد: 437 میلیارد ریال جریمه نقدی برای این شرکت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، سهمیه آن از نظر مواد اولیه پتروشیمی به مدت 3 ماه قطع خواهد شد. وی ضمن اشاره به تبصره ۴ ماده ۱۸۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با شرایط کنونی که در بازار بسیاری از محصولات صنعتی حاکم شده است، دولت برای برخی از کالاها بر اساس تشخیص کارشناسان مربوطه، شبکه توزیع تعریف می کند. در صورتی که تولیدکنندگان و توزیع کنندگان، کالاهای مذکور را در خارج از شبکه توزیع عرضه نمایند، متخلف شناخته می شوند و به عنوان کالای قاچاق تلقی می گردد. در این تبصره از فرآورده های نفتی به طور واضح یاد شده است.

کالای قاچاق، که اخیراً گسترش زیادی پیدا کرده، تبعات منفی زیادی در اقتصاد کشور داشته و به همین دلیل برخورد جدی با آن ضروری می باشد و دولت عزم خود را برای این کار جزم کرده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )