ایران ضایعات

وعده وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت فولاد

وعده وزیر صمت مبنی بر کاهش قیمت فولاد

 وزیر جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، از عرضه فولاد در بازار بورس در آینده ای نزدیک خبر داد و این حرکت را اقدامی برای کاهش قیمت آن عنوان کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: به منظور اجماع تشکل‌های بخش خصوصی، دولت و مجلس تصمیمی اتخاذ شد که به دنبال آن، فولاد در بورس عرضه و نتیجتاً قیمتش در بازار تعدیل گردد. کف خرید در بورس برای فولاد، 20 تن بوده که بر اساس آمار شش ماه گذشته، نتایج مطلوبی داشته و به خوبی هم ادامه خواهد یافت. وی همچنین اظهار داشت: آن دسته از افرادی که خارج از بورس، محصولات خود را عرضه می کنند، متخلف شناخته شده و به طور جدی با آنها برخورد خواهد شد.

با توجه به تاثیرات چند جانبه قیمت فولاد بر بازارهای مختلف، امید آن می رود که کاهش قیمت در این صنعت، به رونق بخشی سایر بازارها کمک کند. اما واقعیت آن است که صرفاً ارزانی فولاد نمی تواند معضلات کنونی را حل کند. چرا که در روزهای قبل نیز شاهد افت قیمت فولاد در بازار بورس بودیم، اما نوردکاران میلگرد را با همان قیمت های قبل عرضه کردند. بنابراین انسجام و وحدت رویه در تمامی بخش ها برای رسیدن به ثبات در بازار ضروری است و تنها کاهش قیمت یک محصول نمی تواند این آتش وسیع گرانی که معیشت مردم را مختل ساخته، خاموش نماید. بازار مسکن و خودرو این روزها چنان روند افزایشی دارد که حتی باور آن سخت بوده و همواره گرانی آن را به قیمت بالای فولاد ربط می دهند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )