ایران ضایعات

 افت قیمت قراضه آهن در ترکیه

 افــت قیمت قراضه آهن در ترکیه

ترکیه یکی از بزرگ ترین واردکنندگان آهن های ضایعاتی و قراضه در سطح دنیا بوده و تناژ بالایی از این محصولات بازیافتی را خریداری می نماید. از این رو، به عنوان یکی از پارامترهای اثرگذار در قیمت قراضه های فلزی محسوب می شود و نوسانات این بازار رابطه مستقیمی با قیمت ها خواهد داشت.

در روزهای اخیر، این بازار در ترکیه دچار تحولاتی شده که سایر بازارهای آسیایی از این امر شگفت زده هستند. قیمت قراضه آهن روند نزولی در پیش گرفته و ترکیه حجم واردات و خرید خود را تا حد زیادی کاهش داده است. کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس نیز جزو کشورهای شاخص در صادرات قراضه به ترکیه هستند که با امتناع ترکیه از خرید، پیچیدگی بازار، شدت گرفته است. قیمت نهایی قراضه در معاملات اخیر 296 دلار بوده که کاهش 5 دلاری نسبت به قبل را تجربه کرده است.

اینکه چرا ترکیه از واردات قراضه خودداری می کنند و چه هدفی در سر دارد دقیقاً مشخص نیست. اما احتمالاً بازگشت چینی ها از تعطیلات هفته اول اکتبر به روشن شدن روند بازار منجر شود. در این فاصله نیز فولادسازان ترکیه در افت قیمت قراضه تلاش خواهند کرد. البته دور از انتظار است که آمریکا هم ضایعات خود را با قیمت پایین به فروش رساند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )