ایران ضایعات

توسعه فولاد کشور با حمایت از صنایع کوچک

توسعه فولاد کشور با حمایت از صنایع کوچک

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از تولید ریل توسط این کارخانه خبر داد. وی افزود روش تولید ذوب آهن اصفهان به شیوه کوره بلند است و در این راستا توانایی تولید محصولات با کیفیت و با ارزش افزوده بالا را دارد. به گفته یزدی زاده شرکت ذوب آهن اصفهان به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا گام برداشته و در این خصوص تولید ورق سازه های فولادی، انواع ریل و میلگرد 40 را در دستور کار قرار داده است.

یزدی زاده در خصوص مشکلاتی که گریبان گیر این شرکت است افزود: در حال حاضر تمامی تولیدات این کارخانه در بورس کالا عرضه می شود اما تفاوت قیمت بین بازار آزاد و بورس کالا به ضرر تولیدکننده و مصرف کننده است و تنها کسی که از این بازار سود می برد دلالان هستند. در این خصوص وزارت صمت باید تصمیمات جدیدی را برای گره گشایی از بازار فولاد در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه افزود یکی دیگر از مشکلات خرابی کوره بلند شماره یک شرکت ذوب آهن بوده که از سال 94 به دلیل کمبود قطعات بلااستفاده ماند. هم اکنون پس از گذشت 4 سال به یمن قوه الهی تعمیرات این کوره به پایان رسیده و از تاریخ دهم شهریور ماه فرایند راه اندازی آن آغاز خواهد شد. با راه اندازی این کوره ظرفیت تولید چدن شرکت تا 60 هزار تن در ماه افزایش می یابد. این فرصتی مناسب برای سهامداران شرکت ذوب آهن اصفهان تلقی می شود.

در شرایط تحریم کنونی یکی از راهکارهای گره گشا در زمینه توسعه صنایع فولادی کشور می تواند برون سپاری باشد. به گونه ای که فولادسازان بزرگ با تمرکز بر تولید محصولات با ارزش افزوده و پروژه های عظیم تر، به واگذاری بخشی از واحدهای تولیدی به صنایع تولیدی کوچک و استارتاپ ها پرداخته و از این طریق با فعالسازی بخش های کوچک نیز از آن ها حمایت نمایند.

در همین راستا فولاد مبارکه در چشم اندازی بلند مدت با حمایت از صنایع کوچک و استارتاپ ها زمینه ای را فراهم ساخته تا صنایع کوچک نیز در کنار فولادسازان بزرگ رشد کرده وعلاوه بر تضمین امنیت شغلی آنها با ایجاد انگیزه در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی صنایع فولادی گام بلندی بردارد.

در نتیجه علاوه بر کمک به اشتغالزایی با ایجاد چرخه مستحکمی در حوزه فولاد می توان هم به توسعه صنعت داخل کشور پرداخت و با پوشش همه جانبه و با فعال نمودن زمینه صادراتی کشور به رشد و توسعه ایران کمک شایانی نمود.

به همین مناسبت روز 21 مرداد به نام روز "حمایت از صنایع کوچک" نام گذاری شده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )