ایران ضایعات

راه اندازی فاز دوم فولادسازی کاوه پارس

راه اندازی فاز دوم فولادسازی کاوه پارس

سید محمد اتابک مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس همزمان با عید قربان از بهره برداری فازم دوم واحد فولادسازی این شرکت خبر داد.

به گفته اتابک فاز دوم با ظرفیت سالانه 1.2 میلیون تن تولید فولاد و بدون حضور و دخالت کارشناسان خارجی مورد بهره برداری قرار گرفت. با بهره برداری کامل از فاز دوم واحد فولادسازی ظرفیت تولید شمش فولادی شرکت فولاد کاوه به 2.4 میلیون تن در سال خواهد رسید.

وی افزود با را اندازی این خط تولید ظرفیت تولید شمش فولاد در کشور از 27.2 میلیون تن در سال 98 به 28.4 میلیون تن افزایش یافت. شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده شمش فولادی در ایران محسوب می شود.

اتابک با توجه به افق پیش روی صنعت فولاد کشور تا سال 1404 افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا سال 1404 حدود 55 میلیون تن فولاد در ایران تولید شود که تا سال گذشته حدود 35 میلیون تن فولاد تولید شده و حدود 57 درصد از افق پیش رو محقق گردیده است.

در این راستا انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از صادرات 10.3 میلیون تن فولاد در سال 98 خبر داد که 6.9 میلیون تن متعلق به صادرات شمش فولادی و مابقی مربوط به صادرات مقاطع فولادی مختلف بوده است.

در حال حاضر ایران در رتبه دهم تولید فولاد جهان قرار دارد و پیش بینی شده براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مبنی بر تولید سالانه 55 میلیون تن فولاد به رتبه هفتم تولید فولاد جهان نائل آییم.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )