ایران ضایعات

بورسی شدن معادن زیرمجموعه ایمیدرو

بورسی شدن معادن زیرمجموعه ایمیدرو

خداداد غریب پور معاون وزارت صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از مواد معدنی استخراج شده از طریق راه ریلی به نقاط مختلف کشور جابه جا می شوند افزودند: ایران با داشتن معادن غنی از منابع طبیعی ظرفیت اشتغال زایی به سزایی را داراست که با فعال سازی هرچه بیشتر این بخش علاوه بر اشتغال زایی می تواند با صادرات به رونق کشور در سال جهش تولید کمک شایانی نمود.

غریب پور در خصوص استخراج فلزات غیرآهنی از معادن کشور افزود: ایران با دارا بودن معادن غنی از فلزات غیرآهنی ظرفیت تولید 435 میلیارد دلار تنها از بخش معادن را داراست. این در حالی است که کشور چین حدود 119 میلیارد دلار از بخش معادن غیرآهنی درآمدزایی دارد.

غریب پور با اشاره به ظرفیت ایجاد اشتغال برای 500 نفر در معدن سولفوره انگوران اظهار داشت: این معدن یکی از چند معدنی است که با همت و تلاش نیروهای داخلی و بدون اتکا به نیروهای خارجی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به محدودیت مالی بخش معدن در استان های مختلف اظهار داشت:دغدغه اصلی معدن کاران عضو ایمیدرو تامین سرمایه مورد نیاز برای خرید تجهیزات و بهره برداری از بخش معدن است. وی در این خصوص افزود استان ها با در اختیار گذاری معادن خود به ایمیدرو، مورد حمایت این نهاد قرار گرفته و سرمایه مورد نیازشان تامین خواهد شد. وی در این خصوص افزود: سازوکارهای ورود چند زیرمجموعه ایمیدرو برای ورود به بورس اوراق بهادار پی ریزی شده و به زودی شاهد حضور این شرکت ها در بورس خواهیم بود. با ورود این شرکت ها به بورس بخشی از سرمایه مورد نیاز بهره برداری از آن ها تامین شده و مورد حمایت ایمیدرو قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر صمت در پایان با تاکید به رونق معادن حوزه فلزات غیرآهنی و انجام اقدامات توسعه ای هر چه بهتر در این راستا اذعان کرد: تا پایان سال با افزایش سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی در حوزه مس سرمایه مورد نیاز جهت اجرای طرح های توسعه ای فراهم شده و با تلاش و کوشش معدنکاران ظرفیت استخراج و صادرات این ماده معدنی مهم و پرکاربرد را توسعه خواهیم بخشید.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )