ایران ضایعات

کشف قیمت تنها راه خروج بازار فولاد از رکود

کشف قیمت تنها راه خروج بازار فولاد از رکود

به گزارش روابط عمومی فولاد ذوب آهن اصفهان عرضه و تقاضا به عنوان یکی از فاکتورهای موثر در بازار است که با دو هدف تنظیم قیمت ها و  دستیابی مصرف کننده به محصولات مورد ارزیابی قرار می گیرد. وی افزود جهت جلوگیری از احتکار باید عرضه محصولات فولادی با کنترل دقیق انبارهای ورودی مواد اولیه و خروجی محصول صورت گیرد. کشف قیمت واقعی محصولات فولادی با توجه به هزینه های تولید، هزینه های سرمایه گذاری و متناسب با قیمت های جهانی صورت گیرد.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان با اشاره به اثرگذاری سیستم عرضه و تقاضا و کشف قیمت واقعی محصولات فولادی افزود: قیمت گذاری از سوی دولت هیچ وقت بازخور مناسبی نداشته و تنها سبب رشد قیمت ها می شود.

کرمی افزود در شرایط فعلی جامعه و با توجه به تحریم های صنعت فولاد کشور، صرفا افزایش عرضه راهگشای کاهش قیمت مقاطع فولادی نیست و حذف خریدار غیرواقعی از چرخه فروش تا توزیع محصولات فولادی در کنار افزایش میزان عرضه می تواند تسهیل کننده فرایند قیمت گذاری زنجیره فولاد باشد.

کرمی با اشاره به افزایش روند تقاضا در کشور خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا فعالیت بازرگانان زنجیره فولاد کاهش یافت و این مساله انبارها را با هجمه تقاضا روبه رو کرد. در نتیجه انبارها خالی از مقاطع فولادی شدند. با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا انبارها به حداکثر ظرفیت خود نرسیدند و حجم عرضه پاسخگوی حجم تقاضا نبود. این مجموعه عوامل دست به دست هم دادند تا افزایش تقاضا اتفاق بیفتد.

کرمی در پایان به ارائه راهکارهایی در خصوص بهبود اوضاع زنجیره فولاد پرداخت و اظهار داشت موارد زیر می تواند به بهبود شرایط بازار فولاد کمک نماید:

  • کنترل سیستم عرضه و به خصوص تقاضا به دور از هر گونه ایجاد تنش در بازار
  • اعمال راهکارهای مناسب به منظور کاهش جذابیت محصولات فولادی برای خریداران سرمایه ای و سوداگران
  • حمایت بیشتر دولت از تولیدکنندگان
  • کنترل فرآیند پس از خرید و توزیع کالا
  • جلوگیری از فشرده سازی بیشتر نیروی غیر قابل کنترل تورم در سایه کنترل های دستوری
  • مشارکت بیشتر انجمن تولیدکنندگان محصولات فولادی

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )