ایران ضایعات

بازار بین المللی تولید و عرضه قلع در جهان

بازار بین المللی تولید و عرضه قلع در جهان ، قیمت قلع

گزارشی از بازار بین المللی تولید و عرضه قلع در جهان : ذخایر جهانی موجود قلع، به پایین ترین سطح خود رسید. قیمت قلع در سال‌های اخیر بسیار متغیر بوده است. قیمت‌های این فلز در روز 18 ژانویه 2016 میلادی در پایین‌ترین سطح خود یعنی 13 هزار و 235 دلار در هر تن بود که با رشد پیوسته‌ای در تاریخ هشتم نوامبر به بالاترین سطح یعنی 21 هزار و 945 دلار در هر تن رسید. قیمت‌های قلع در ماه‌های پس از آن تا نیمه نخست سال جاری نیز بین 19 هزار دلار تا 21 هزار دلار در نوسان بود. دلیل اصلی این نوسان قیمت، تغییر در عرضه این محصول است. چین هم‌چنان عرضه ‌کننده برجسته قلع در جهان به‌شمار می‌رود. آمارهای موسسه بین‌المللی تحقیقات قلع (ITRI) نشان می‌دهد که در سال 2016 میلادی، 81 هزار و 500 تن قلع در جهان استخراج شده است. اندونزی با تولید 69 هزار و 600 تن محصولات معدنی، دومین تولید کننده بزرگ جهان محسوب می‌شود. 

در سال‌های اخیر، تغییر قابل‌ توجهی در عرضه قلع از معادن میانمار روی داده است. به گفته اداره جهانی آمارهای فلزات (WBMS)، تولید محصولات معدنی در میانمار در سال 2016 میلادی به 47 هزار تن رسید. تام مالکوئین، مدیر مطالعات آماری و بازار در موسسه بین‌المللی تحقیقات قلع، گفت: هنگامی که قلع میانمار برای نخستین بار ظهور خود را آغاز کرد، با سرعت بسیار زیادی در این صنعت رشد کرد و تعجب بسیاری را برانگیخت.افزایش عرضه قلع میانمار اواخر سال 2014 و در طول سال 2015 روی داد و با رکود قیمت‌های این فلز هم‌زمان شد. این کشور هم‌چنان بازار چین را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد، بازاری که به مدد عرضه آن با مازاد این محصول روبروست، در حالی‌که بازارهای دیگر جهان با کسری مواجه هستند.

بازار قلع در بازه ماه‌های ژانویه تا ژوئن 2017 میلادی کسری هفت هزار و 600 تنی را ثبت کرد. در همین حال، آمارهای این موسسه نشان می‌هد که تقاضا برای قلع در جهان در شش ماه نخست سال 2017 میلادی به 193 هزار و 400 تن رسید که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال 2016 میلادی 1/6 درصد افزایش داشت. مازاد مواد خام در چین در نتیجه تولید داخلی این کشور و هم‌چنین واردات از میانمار منجر به عرضه بیش‌ ازحد قلع پالایش‌ شده در چین شده، کشوری که هم‌ اکنون در تلاش برای اصلاح این شرایط است. شرکت قلع یانان چین در ماه ژوئن مجوز خرید و فروشی را با هدف کاهش مازاد مواد خام برای مدت کوتاه دریافت کرد و این امر سبب شد تا به‌ واسطه بالا رفتن سهم چین، نفوذ این کشور بر قیمت‌های جهانی قلع در بازار بیشتر شود. داده‌های موسسه بین‌المللی تحقیقات قلع نشان می‌دهد که 46/86 درصد از بازار داخلی چین و 22/64 درصد از سهم بازارهای جهانی مربوط به مواد پالایش‌ شده است.

قیمت رسمی فلز قلع در بورس فلزات لندن ( برحسب میلیون تن)

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )