ایران ضایعات

ساخت دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت 

ساخت دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت 

یکی از شرکت های دانش بنیان کشور اخیرا موفق به ساخت دستگاه بازیافت بخار انبارهای نفت شده است. این دستگاه می تواند فرآورده های مختلفی را از طریق تبدیل تبخیر محصولات نفتی تولید کند. 

دستگاه مذکور نقش مهمی در مسایل زیست محیطی خواهد داشت.‌ زیرا بخار انبارهای نفت هنگام ذخیره کردن، انتقال و همچنین در حین توزیع سبب ایجاد اثرات مخرب بر محیط زیست می شود. از طرفی خسارات مالی سنگینی هم ایجاد می کند.  

به منظور جلوگیری از خسارات فوق این دستگاه در انبارهای ذخیره کننده نفت و همچنین جایگاه های سوخت رسانی نصب می شود. نحوه عملکرد دستگاه به نحویست که در دماهای خیلی پایین عمل کرده و می تواند بخارات را به بنزین تبدیل نماید.

سمن‌بوی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان از عدم حمایت های لازم از طرف دستگاه های مختلف خبر داد و بیان کرد: با وجود اینکه قیمت خرید دستگاه داخلی یک چهارم قیمت نمونه های خارجی آن است اما همچنان نمونه های خارجی خریداری می شوند. به همین دلیل توسعه داخلی این دستگاه را کاهش می دهد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۴ مرداد ۰۱
    فراز عظیمی :
    باکمال تأسف بازیافت در کشورمان فقط درصنایع مادرنسبتا اصولی میباشد وسایرصنایع خردوکوچک وکارگاههاغیراصولی وباعث بازیافت حداقلی آنهم داخل زباله وغیربهداشتی نباشد وجای کارشناسان خالیست
    پاسخ
  • ۱۴ مرداد ۰۱
    فراز عظیمی :
    با سلام تبلیغ جدید دستگاه تولیدگازوئیل ازلاستیکهای مستعمل ایاازنظرکیفیت وعدم آلاینده گی مورتائیدکارشناسان صنعت نفت ومحیط زیست میباشد؟باتشکر
    پاسخ