ایران ضایعات

تولید باتری از ضایعات ماسک در روسیه

تولید باتری از ضایعات ماسک در روسیه

ضایعات ماسک که حجم عظیمی از آنها در دو سال اخیر به دنبال شیوع و گسترش کرونا ویروس در سراسر دنیا تشکیل می شود، توسط دانشمندان روسی، برای تولید باتری های ارزان قیمت به کار گرفته شده اند. ساختار این باتری های انعطاف پذیر به نحوی است که توسط لایه هایی از جنس ماسک به عنوان عایق، جدا می شوند و داخل الکترولیت و درون یک محافظ دیگر قرار می گیرند. جنش این محافظ نیز نوعی ضایعات پزشکی است.

آمارها نشان می دهد، در سال 2020، ماهانه، چیزی حدود صد و بیست و نه میلیارد ماسک توسط مردم دنیا مورد استفاده قرار گرفت. طبیعتا ضایعات آنها در صورت عدم مدیریت، نتیجه ای جز آلودگی های زیست محیطی و مخاطرات فراوان به دنبال نخواهد داشت. سوزاندن آنها به خاطر تولید گازهای سمی، راهکار نامناسبی است.
بازیافت این ضایعات و به کارگیری در تولید باتری که توسط محققان روسی صورت گرفته، اقدام ارزشمندی محسوب می شود. به منظور ضدعفونی کردن ضایعات ماسک، از امواج  فراصوت استفاده می کنند. سپس آنها را داخلی جوهری از جنس گرافین قرار می دهند. فشار بالا و دمای 140 درجه سانتی گراد، لازمه این کار می باشد و سبب می شود گلوله های رسانایی تولید گردد تا به عنوان الکترودهای باتری بتوانند به کار روند.
نانوذرات پروسکایت اکسید کلسیم – کبالت، کمک می کند تا باتری با کیفیت تری تولید شود.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )