ایران ضایعات

انواع و نحوه تولید کنسانتره مس

انواع و نحوه تولید کنسانتره مس

کنسانتره مس چیست؟

کنسانتره مس در واقع ماده اولیه در کارخانه های تولید مس است. در واقع سنگ های معدنی مس با درجه خلوص مختلف را کنسانتره مس می گویند. این ماده معدنی می تواند هم به صورت اکسید مس و هم به صورت سولفید مس باشد. البته سولفید مس در مقایسه با اکسید مس، فراوانی کمتری دارد.

تفاوت کنسانتره اکسید مس با کنسانتره سولفید مس

همان طور که گفته شد کنسانتره اکسید مس، فراوان تر از کنسانتره سولفید مس بوده؛ اما با این حال میزان مس موجود در کنسانتره سولفید مس بیشتر از اکسید مس می باشد. خواص شیمیایی متفاوت این دو گروه، سبب شده فرآوری و استحصال آن ها هم متفاوت است. هیدرومتالورژی و پیرومتالورژی دو فرآیندی است که برای این منظور به کار برده می شود. از نظر هزینه فرآوری هم سولفید مس، رتبه بالاتری دارد اما به خاطر دارا بودن مقادیر بیشتری از مس، صرفه اقتصادی دارد.

ترکیبات کنسانتره مس چیست؟

ترکیبات کنسانتره مس عموماً شامل مس، آهن و گوگرد می باشد که سهم مس معمولاً سی درصد است و مابقی آن را آهن و گوگرد تشکیل می دهند.

نحوه تولید کنسانتره مس

سنگ معدنی مس را توسط تجهیزات ویژه، به قطعات کوچکتر تبدیل نموده و آنها را آسیاب می کنند. مواد آسیاب شده در ترکیب با مواد شیمیایی محصوص و آب، در سلول های تغلیط تحت دمش هوا قرار می دهند. این امر باعث می شود تا کفی تشکیل شود و ترکیبات مس را به سطح آورد که در واقع همان کنسانتره مس است. عمدتاً درصد خلوص آن هم بالای بیست درصد خواهد بود. در تولید کنسانتره‌ سولفید مس از روش های حرارتی استفاده می ‌شود.

نحوه تولید مس از کنسانتره مس

با تبدیل سنگ معدن به کنسانتره، این مواد معدنی فرآوری شده در کارخانجات ذوب مس برای تولید مس مورد استفاده قرار می گیرند. فرآیند های متعددی جهت خالص سازی هر چه بیشتر آن صورت می گیرد تا مس به دست آید. کاتد مس با عیار بالا از جمله محصولات این کارخانه ها می باشد.

جایگاه ایران در زمینه تولید کنسانتره مس

ایران دارای معادن مس ارزشمندی است و به همین دلیل در تولید کنسانتره آن هم جایگاهی مناسبی داد. هر چند که پتانسیل برای پیشرفت بیشتر نیز مهیا می باشد. شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از شرکت های بزذگ و مطرح در این زمینه می باشد. مجتمع مس شهر بابک در استان کرمان و همچنین مجتمع مس سونگون در استان آذربایجان شرقی هم در این لیست قرار دارند.

خرید و فروش کنسانتره مس

 خرید و فروش کنسانتره مس بدون واسطه و به صورت مسقیم در سایت ایران ضایعات امکان پذیر می باشد. کلیه خریداران و فروشندگان می توانند آگهی خرید یا فروش خود را در سایت ثبت نموده و با قیمت مناسب بار مورد نظر خود را خریداری کنند و یا به فروش برسانند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.iranzayeat.com مراجعه نمایید.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۳ مرداد ۰۰
    نادر کاظمی :
    سلام خدمت همه عزیزان خریدار کسانتره مس با تمام خلوص
    امیرحسین حقیقت در پاسخ میگه :
    سلام آقای کاظمی. وقت بخیر. مهندس شمارتون لطفا بفرستید برام ما واحد تولید کنسانترمون درحال احداث هست. چه کنسانتره ای خرید دارید؟ . . کارخانه تولید کاتدتان کجاست؟
    زرین یاشار نو اندیش کار در پاسخ میگه :
    سلام آقای حقیقت وقت بخیر. حیدری هستم از شرکت زینک تیم. خریدار ماهانه 100 تن کنسانتره مس ممنون میشم تماس بگیرید.
    پاسخ
  • ۲۴ مرداد ۰۰
    رضا بیاتی :
    ممنون عالی بود👍
    پاسخ
  • ۲۶ مرداد ۰۰
    شرکت تاکو خانم کیانی :
    سلام و عرض ادب خدمت شما شرکت تاکو - تولید کننده انواع پودر فلزات (پودر مس ، پودر برنز و ...) خریدار : مس کابلی قرمز درجه 1 و قلع هستم . با بنده از طریق شماره واتساپ در ارتباط باشید. با احترام خانم کیانی
    بابک مرادزاده در پاسخ میگه :
    سلام خانم کیانی،لطفا شماره تماس رو بفرمائید
    حمید حامدی پور در پاسخ میگه :
    سلام لطفا شماره تماس اعلام کنید تا بتونیم باهم همکاری داشته باشیم با تشکر
    پاسخ
  • ۷ شهریور ۰۰
    احمدرضا عاروان :
    با سلام معدن مس با مدارک کامل و کنستانتره مس سولفیدی در سیرجان، جهت فروش موجود است ،مشتریان وخریداران محترم تماس بگیرند ،
    مجيد جواهري پي در پاسخ میگه :
    سلام واحد مس كاتد ما در حال اتمام ميباشد لطفأ براي فروش كنسانتره مس با ما تماس بگيريد. شركت الي دارو تلفن تماس. مسئول جوابدهي. مجيد جواهري پي
    پاسخ
  • ۱۴ شهریور ۰۰
    گلاب فیضی :
    ب این شماره تماس بگیرید
    پاسخ