ایران ضایعات

نحوه برخورد با نوسانات قیمتی در بازار ضایعات

نحوه برخورد با نوسانات قیمتی در بازار ضایعات

نوسان، ذات هر بازاری است

نوسانات قیمتی را باید جزو لاینفک بازارهای مختلف عنوان کرد. این تلاطم قیمتی که در سال های اخیر به شدت رونق گرفته، در اصل ذات بازار به شمار می رود. بنابراین باید به عنوان یک اصل مهم، این موضوع را پذیرفت و راهکار رویایی و برخورد با آن را آموخت. چرا که عدم مدیریت در این خصوص می تواند به متضرر شدن صاحبان کسب و کارهای مختلف، منجر  شود. این مطلب با هدف آموزش برخورد مناسب با نوسانات قیمتی در بازار ضایعات تهیه شده است. جهت آشنایی بیشتر، ادامه مطلب را دنبال نمایید.

اشکال مختلف نوسانات

نوسانات دو شکل دارد یا با شیب تند به سمت بالا و یا بالعکس شیب نمودارهای قیمتی رو به پایین حرکت می کنند. عوامل مختلفی در تغییرات قیمتی اثرگذار هستند. یکی از مهم ترین عواملی که می توان نام برد، نرخ ارز های خارجی به ویژه دلار می باشد. برخی گزینه های سیاسی هم در نوسانات قیمتی، نقش مهمی را ایفا می کنند. به عنوان مثال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازارهای مختلف را نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان تحت الشعاع خود قرار داد. در بازار ضایعات، قیمت ها وابستگی زیادی به قیمت های جهانی دارند. برخی وقایع و عوامل هم غیر قابل پیش بینی هستند. مثلاً گسترش ویروس کرونا که به تعطیلی عمومی در جهان منجر شد، شیب نوسانات را بیش از پیش کرد.

در برخورد با نوسانات قیمتی در بازار ضایعات باید چکار کنیم؟

فعالان در زمینه ضایعات باید بدانند که به دلیل عدم ثبات در شکل نوسانات دقیقاً نمی توان یک واکنش و عملکرد ثابت داشت اما در مجموع باید گفت در صورتی که قیمت ها افزایشی شوند بهتر است 4 نکته مهم را مد نظر داشت. نکته اول اینکه باید مسلط بود و بدون هیچ گونه عجله ای اقدام به تصمیم گیری نمود. تصمیمات عجولانه، نتایج نامطلوبی را به دنبال خواهد داشت. این تصمیمات عجولانه در بازار طلا، سکه و خودرو به کرات مشاهده شده و عمدتاً خسارات مالی زیادی به افراد وارد نموده است. دومین نکته ای که در این خصوص یادآور می شویم این است که افرادی که دپوی ضایعات انجام می دهند، نباید در چنین شرایطی اقدام به دپوی زیاد مواد ضایعاتی نمایند. حتی الامکان می بایست بار خود را به فروش رساند تا دغدغه ضرر های سنگین تر از بین برود.

نکته بعدی این است که همیشه افزایش شدید قیمتی با کاهش همراه خواهد بود. بنابراین قبل از افت زیاد قیمتی، باید بار ضایعاتی خود را فروخت. نکته پایانی که یک توصیه مهم خواهد بود. همواره نمودارهای قیمت سایت ایران ضایعات را مورد بررسی قرار دهید تا از نظر قیمتی به روز باشید. تحلیل این نمودارها به فعالان در زمینه ضایعات دید مناسبی خواهد داد.

اما در برخورد با کاهش قیمت می بایست چگونه عمل کرد؟ اولاً که همواره باید آمادگی کاهش قیمت ها را داشت. این افت قیمتی یا کوتاه مدت است یا طولانی مدت. برای کاهش قیمت های کوتاه مدت، بهتر است صبر کرد تا شرایط به روال عادی برگردد. اما در افت قیمت های طولانی مدت، اگر  فرصت از دست رود، بخش زیادی از سرمایه نیز از بین می رود، پس بهتر است بدون سود و با ضرر خیلی کمتر بار را فروخت. چرا که در همین بازار می توان باز هم با قیمت پایین خرید کرد و در این صورت، می توان به سود مرکب دست یافت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )