ایران ضایعات

چطور بنگاه آنلاین معتبر بسازیم؟

چطور بنگاه آنلاین معتبر بسازیم؟

مقدمه

در مقالات قبلی به چرایی و ضرورت راه اندازی بنگاه آنلاین در ایران ضایعات پرداخته شد. در این مطلب نحوه اعتباربخشی به بنگاه مورد بحث قرار می گیرد. جهت آشنایی بیشتر، این مطلب را تا انتها پیگیری نمایید.

اعتباربخشی به بنگاه آنلاین

هر کاربر که متقاضی بنگاه آنلاین در سایت ایران ضایعات باشد، می تواند از طریق پیج اختصاصی خود، به اطلاع رسانی در سراسر کشور بپردازد و هر نوع خرید و فروشی ضایعات خود را از این طریق انجام دهد. همچنین می تواند شرایط مورد نظر خود برای خرید و یا فروش را نیز از این طریق اعلام دارد و به این ترتیب، کسب و کار خود را رونق بخشد. اما مسلم است که به موازات این توسعه، احتمال تخلفات نیز بالاتر می رود و اینجاست که باید به فکر اعتبار بخشی به بنگاه بود تا بتوان ماندگاری خود در فضای رقابتی بازار را افزایش داد.

فاکتورهای اعتباربخشی بنگاه آنلاین از نظر کارشناسان سایت

چهار فاکتور برای تعیین اعتبار بنگاه ها از نظر کارشناسان ایران ضایعات در نظر گرفته شده است:

  • احراز هویت شخصی
  • احراز هویت شغلی
  • احراز سوابق کاری و مالی
  • امکانات و تجهیزات

احراز هویت شخصی و شغلی در سایت به این منظور انجام می شود که شخص حقیقی یا حقوقی شناسایی و در نتیجه از کلاهبرداری ها و سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود.

احراز سوابق کاری و مالی با بررسی گردش مالی و قدرت خرید و فروش صاحب بنگاه، همچنین استعلام چک های فرد و میزان خوش حسابی وی صورت می گیرد. این کار کمک می کند تا فروشندگان ضایعات برای دریافت چک از خریداران، با اطمینان بیشتری عمل کنند. طیف رنگی قرمز، قهوه ای، زرد و سفید برای بیان اعتبار بنگاه در نظر گرفته شده تا سایر افراد و بنگاه ها بتوانند قضاوت بهتری از سابقه مالی طرف معامله خود داشته باشند.

علاوه بر این تعداد پرسنل و افراد شاغل در بنگاه نیز می تواند گزینه ای مناسب جهت امتیازدهی به بنگاه باشد. بهره مندی از امکانات و تجهیزات مانند ماشین آلات و خطوط تولید در مجموعه هم معیار دیگری جهت کسب امتیاز مناسب برای معتبر شدن بنگاه آنلاین به شمار می رود.

نحوه تعیین اعتبار بنگاه ها توسط سایر کاربران

هر بنگاه به غیر از کارشناسان سایت توسط سایر بنگاه ها و کاربران نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. در واقع رضایت مشتری که بر حسب خوش حسابی فرد، برخورد حرفه ای و خلاق مدارانه، قدرت خرید و صداقت در اعلام قیمت او سنجیده می شود، آیتم دیگری است که می تواند اعتبار بنگاه آنلاین افراد را ارتقا دهد.

سایر آیتم های اعتبارسنجی به بنگاه آنلاین

هر نوع فعالیتی که کاربران و صاحبان بنگاه های آنلاین در سایت انجام می دهند اعم از ثبت آگهی های خرید و فروش، به روز رسانی قیمت ها، میزان ماندگاری در سایت، تکمیل پروفایل خود، ایجاد صفحه قیمت و آپدیت آن، درج مقاله و ... نیز می تواند در اعتبار بخشی به بنگاه، مؤثر باشد.

هر یک از آیتم ها مشمول چند امتیاز هستند؟

سقف امتیازاتی که توسط کارشناسان سایت در نظر گرفته می شود، 6000 و حداکثر امتیازی که از طریق رضایت مشتری به دست می آید، 3000 امتیاز می باشد. ماکزیمم امتیاز حاصل از فعالیت های مختلف کاربرد در سایت نیز 1000  امتیاز خواهد شد. با این حساب، بالاترین درجه ای که یک بنگاه آنلاین می تواند به خود اختصاص دهد، 10000 امتیاز می باشد و این به معنای معتبرترین بنگاه موجود در سایت می باشد.

آینده بنگاه های آنلاین معتبر

طبیعی است که بنگاه های آنلاینی که بتوانند بالاترین درجه اعتبار را به خود نسبت دهند، از آینده روشنی برای توسعه کسب و کار خود بهره مند خواهند بود. زیرا معتبر بودن بنگاه سبب تسهیل در خرید و فروش های آنها می شود. این بنگاه ها می توانند درخواست نمایندگی در شهر خود را نیز داشته باشند. طبیعتاً در دسته تامین کنندگان هم قرار خواهند گرفت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۰ فروردین ۰۳
    محمود شریفی :
    مفید وسازنده بودامیدوارم محتوای بیشتری بگذارید
    پاسخ