ایران ضایعات

شناخت بیشتر از ورق گالوانیزه

شناخت بیشتر از ورق گـالـوانیزه

ورق گالوانیزه چیست؟

ورق گالوانیزه یکی از ورق های پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد. این نوع ورق در واقع از فولاد ساخته می شود که روکشی از روی هم برای آن در نظر می گیرند. این کار به مستحکم شدن ورق گالوانیزه کمک می کند و اجاز نمی دهد که در برابر رطوبت، دچار زنگ زدگی شود. این ورق ها به خاطر ویژگی های منحصر به فری که دارند مورد توجه ویژه قرار گرفته اند.

کاربرد ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال در ساختمان سازی، مورد استفاده فراوان قرار می گیرند. صنعت خودرو سازی هم از مصرف کنندگان عمده این محصولات می باشد. این ورق ها در ساخت لوله های مختلف به کار می روند. انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی هم به این طریق ساخته می شوند. صنعت حمل و نقل، صنایع تولید یخچال، تولید تانک ‌ها و مخازن ذخیره آب از آن استفاده می کنند.

یکی دیگر از کاربردهای مهم ورق گالوانیزه، ساخت پانل های ساندویچی ساختمان است. صنعت کاغذسازی هم بهره زیادی از آن می برد. همچنین برای ساخت انواع تابلوهای راهنمایی، ساخت و تجهیزات گلخانه ای، تولید لوله های بخاری نیز به گار گرفته می شوند.

مزایای ورق گالوانیزه

در رابطه با محبوبیت ورق گالوانیزه باید اشاره کرد که مزایای مختلفی دارد. به عنوان مثال هزینه ساخت و تولید آن، پایین می باشد. از این رو در صنایع مختلف و در ساختمان سازی به فراوانی مورد استقبال قرار می گیرند. همان طور که در ابتدا اشاره شد، ورق گالوانیزه در برابر رطوبت نیز مقاومت مناسبی داشته و دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شود. به طوری که عمر مفید آنها بین 20 تا 30 سال گزارش شده است. این دو مشکل یعنی زنگ زدگی و خوردگی در صنایع بسیاری، سبب ایجاد خسارات می شود. 

از آنجایی که هنگام روکش کردن ورق های فولادی با روی، فضاهای های خالی آنها گرفته می شود، در نتیجه توانشان افزایش می یابد. سرعت عمل بالا در آماده سازی ورق فولادی را باید از دیگر مزایای آن بیان کرد. کنترل و بازرسی این ورق ها از نظر مقاوت و توان هم به آسانی صورت می گیرد و نیاز به استفاده از آزمایش های سخت و هزینه بر ندارد.

انواع ورق گالوانیزه

 ورق گالوانیزه را می توان بر حسب ضخامت و رنگ، تقسیم بندی کرد. نوع رنگی اصولاً در ساختمان سازی، به وفور استفاده می شوند. در شمال کشور، تقریباً تمامی ساختمان ها به کمک همین ورق ها، مسقف شده اند.

خرید ورق گالوانیزه دست دوم 

بالا رفتن هزینه ها، قدرت خرید را برای مصرف کنندگان، تا حد زیادی کاهش داده است. از این رو گرایش بیشتری به سمت محصولات دست دوم پیدا کرده اند. سایت ایران ضایعات به عنوان یک مرجع رسمی بر قیمت گذاری انواع ورق های گالوانیزه دست دوم، بستری امن را برای خرید و فروش این محصولات فراهم آورده است. در این سایت، قیمت های ارائه شده توسط بنگاههای مختلف از سراسر کشور در بخشی با عنوان قیمت روز به نمایش گذاشته می شوند. همچنین کلیه خریداران و فروشندگان می توانند آگهی خرید و یا فروش ورق گالوانیزه خود را ثبت کنند. عدم دخالت دلالان و واسطه های فروش  از مهمترین مزایای خرید به این شیوه می باشد. در نتیجه نوسانات قیمتی غیر منطقی در این نوع داد و ستدها رخ نخواهد داد. 

در خرید ورق گالوانیزه دست دوم عوامل مختلفی در قیمت گذاری محصول سهیم هستند. نوع ورق و ضخامت آن از مهمترین این عوامل به شمار می روند. بسته به اینکه ورق، تا چه حد سالم باشد، قیمت آن هم متغیر خواهد بود. تغییر در قیمت فولاد نیز سبب ایجاد نوسانات قیمتی در این ورق ها می شود. حجم تقاضا برای خرید هم بر قیمت آن اثر مستقیم خواهد داشت. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )