ایران ضایعات

قیمت تیرآهن 14 دست دوم مشهد

قیمت تـیـرآهن 14 دسـت دوم مـشهد

مقدمه

این مطلب با هدف ارزیابی قیمت تیرآهن 14 دست دوم مشهد تدوین گردیده است. در ادامه، ضمن بررسی این موضوع، به ارایه مطالب بیشتری درباره این مصالح ساختمانی خواهیم پرداخت. تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با تیرآهن 14

تیرآهن از جمله مصالح ساختمانی است که کاربرد آن به وفور به چشم می خورد. تیرآهن 14 نیز جزو متداول ترین آنها می باشد. این محصولات بر اساس سه نوع استاندارد در سطح جهان تولید می شوند. استاندارد IPE که در ایران و کشور های اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از این استانداردها می باشد.

INP نیز در کشور های چین و روسیه برای ساخت تیرآهن ها اعمال می شود. سومین استانداردی که می توان نام برد، IPB برای تیر آهن هایی با بال های پهن است.

وظیفه اصلی تیرآهن این است که تنش های ایجاد شده ناشی از نیرو های برشی و لنگر خمشی را تحمل کرده و از ایجاد این تنش ها به بخش های دیگر جلوگیری نماید. به این ترتیب، ایمنی و استحکام ساختمان را افزایش می دهد.

نحوه تولید تیرآهن 14

معمولاً روش های مختلفی را برای تولید تیرآهن 14 به کار می برند. معمول ترین متدی که استفاده می شود، نورد گرم است. در این روش، شمش های فولادی یا همان بلوم به سمت کوره های حرارتی منتقل شده و تا حد استاندارد، حرارت داده می شوند. غلتک های مخصوصی که به قفسه های نورد ابتدایی معروف هستند، جهت کاهش سطح مقطع تیر آهن و افزایش طول آن در نظر گرفته شده است. در دو مرحله بعدی شمش های تغییر شکل یافته از قفسه های نورد میانی و پایانی عبور داده خواهند شد. در نهایت محصول مورد نظر یعنی تیر آهن حاصل می گردد. اصولاً برش هایی با طول 6 تا 12 در سطح آنها ایجاد می شوند.

کاربرد تیرآهن 14

تیرآهن 14 را جهت اسکلت بندی مقاوم ساختمان در برابر حوادث مختلف مورد استفاده قرار می دهند. علاوه بر این، قابلیت استفاده به عنوان کفی ستونی و همچنین صفحات فولادی را نیز دارد. کاربرد آن سبب می شود تا به راحتی در سطح آن دریل کاری و عملیات برش و همچنین اتصال پیچ صورت گیرد. علاوه بر این، به منظور اتصال نبشی ها و ستون ها نیز به کار می رود.

اهمیت تیر آهن 14 دست دوم

تیرآهن هایی که از تخریب ساختمان های قدیمی به دست می آیند، تیر آهن های زنگ خورده و فرسوده، تیر آهن هایی که در سازه، جایگذاری نشده اند، همگی به عنوان تیرآهن دست دوم و ضایعاتی شناخته می شوند. در نتیجه، کیفیت های متفاوتی از آنها وجود دارد. مسلماً مصالح فرسوده می بایست به کارخانه بازیافت ارسال شوند. این هدفی است که در سراسر دنیا برای آن تلاش می کنند تا به کمک مواد بازیافتی، مصرف مواد اولیه را به حداقل برسانند. اما تیرآهن های سالم نیاز به فرآوری ندارند و مستقیماً می توانند مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اینکه هزینه محصولات دست دوم همواره پایین تر از نوع اولیه آنهاست، از لحاظ اقتصادی، مقرون به صرفه خواهند بود.

عوامل اثر گذار بر قیمت تیرآهن 14 دست دوم مشهد

برخی از عوامل موثر بر قیمت تیرآهن 14 دست دوم مشهد عبارتند از:

اولین عاملی که می توان نام برد، کیفیت تیر آهن دست دوم است. محصولاتی که برای کارخانه بازیافت مناسب هستند، معمولاً بر حسب وزن به فروش می رسند. خرید عمده و جزئی نیز از قیمت های متفاوتی برخوردارند. سایز هم عامل دیگری است که قیمت تیرآهن 14 دست دوم را تحت تاثیر قرار می دهد. قیمت جهانی آهن و تغییرات قیمتی ارزهای خارجی هم به این عوامل افزوده می شود. سایت ایران ضایعات، ارائه کننده خدمات متنوعی در زمین خرید و فروش انواغ مواد بازیفتی به ویژه تیر آهن 14 می باشد.

قیمت روز سایت، شامل تعداد زیادی بنگاه است که در این زمینه فعالیت دارند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۸ فروردین ۰۲
    محمد تقی نوری علویجه :
    قیمت اهن 14 دست دوم
    پاسخ