ایران ضایعات

عوامل موثر بر قیمت چوب گردو کیلویی

عوامل موثر بر قیمت چوب گردو کیلویی

آشنایی با چوب گردو

چوب گردو از درختی با ارتفاع و قطر نسبتاً زیاد به دست می آید. در واقع هدف از پرورش این درخت، بهره مندی از میوه آن می باشد؛ اما بخش های جانبی آن یعنی چوب و برگ های این درخت نیز کاربرد فراوانی دارد. صنایع مختلف به محبوبیت و مرغوبیت این چوب کاملا واقف هستند. این درخت که ممکن است ساقه های آن بین ۳ تا ۶ متر باشد، قدمت بسیار دیرینه دارد. کشت آن در اقصی نقاط کشور ما نیز انجام می شود. جهت کسب اطلاع از قیمت چوب گردو کیلویی این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

ویژگی های چوب گردو

یکی از ویژگی های بارز چوب گردو که سهم زیادی در محبوبیت و کاربرد فراوان آن در صنایع مختلف هنری مانند منبت و معرق کاری همچنین صنعت مبلمان سازی دارد،، فرم پذیری و شکل پذیری فوق العاده آن می باشد. وزن مخصوص پایین و سبکی چوب گردو نیز جزو شاخصه های کیفی این چوب به شمار می رود. تنوع در گونه های گردو نیز به وفور به چشم می خورد. بالغ بر دوازده گونه از آن در نقاط مختلف پرورش می یابد. رنگ پذیری نیز جزو مشخصات آن بوده که بافت زیرین، از این ویژگی بیشتر برخوردار است. چوب مذکور به نحوی است که به مرور زمان، رنگش به سمت روشنی می رود.

اشعه یو وی می تواند بر ساختار آن اثرات زیادی داشته باشد. از این رو توصیه می شود که در معرض نور مستقیم آفتاب برای طولانی مدت قرار نگیرند. بهترین و لوکس ترین چوب برای ساخت مبلمان و لوازم چوبی می باشد.  استحکام در بافت را نیز می توان از ویژگی های آن دانست. طراحان داخلی، چوب گردو را در اولویت های انتخابی خود قرار می دهند.

کاربرد چوب گردو

برخی از کاربرد های چوب گردو عبارتند از:

مبلمان های مختلف و با کیفیت را به کمک این چوب می سازند. همچنین در تولید انواع کفپوش های چوبی و پارکت به کار می برند. در زیباسازی نمای ساختمان و روکش کردن آنها استفاده می شود. رویه میز را هم به این طریق می سازند. در تولید قفسه و کمد های مختلف نیز از چوب گردو استفاده می کنند. خانه ها و سازه های چوبی پیش ساخته، طیف متنوعی از سازه های چوبی، تولید کاغذ و صنعت کشتی سازی را هم باید به کاربردهای چوب گردو اضافه نمود.

قیمت چوب گردو کیلویی

حجم بالایی از تقاضا برای خرید و فروش این چوب پر کاربرد وجود دارد. اما به دلیل اینکه مافیای چوب و دلالان در ابعاد مختلف خرید و فروش نفوذ دارند، قیمت چوب گردو کیلویی با ارقام مختلف اعلام می شود. سایت ایران ضایعات مرجع رسمی قیمت گذاری برای انواع چوب ها به ویژه چوب گردو می باشد و با نظارت بر فعالیت دلالان و واسطه های فروش، قیمت هر تن چوب گردو را به صورت کاملاً منطقی و کارشناسانه تعیین می کند. قیمت ها در قسمت قیمت روز سایت، درج شده اند. قیمت چوب گردو کیلویی به عواملی از جمله ابعاد، نوع چوب و میزان تقاضا برای خرید بستگی دارد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )