ایران ضایعات

کم کردن هزینه های تولید در تزریق پلاستیک 

کم کردن هزینه های تولید در تزریق پلاستیک 

مقدمه

تزریق پلاستیک در سال های اخير  به یک صنعت سودآور تبدیل شده است. البته افزایش تعداد تولید کنندگان رقابت در بازار فروش را سخت تر کرده است. از این رو به منظور سود دهی بیشتر لازم است تمهدیداتی در خصوص کاهش هزینه های تولید اندیشه شود. در این مطلب به برخی از راهکار های مطلوب در این خصوص اشاره شده است. برای آشنایی بیشتر آن را تا انتها دنبال نمایید. 

کم کردن حجم ضایعات در حین تولید

یکی از مهم ترین راهکار های کاهش هزینه های تولید در فرآیند تزریق پلاستیک، جلوگیری از اتلاف و هدر رفت مواد اولیه می باشد. عملکرد نامطلوب دستگاه می تواند در افزایش هدر رفت مواد اولیه نقش مهمی داشته باشد. به این ترتیب، هزینه های تولید افزایش مي یابند. 

لازم به ذکر است که استفاده مجدد از ضایعات تزریق پلاستیک در تولید محصول، سبب پایین آمدن کیفیت آن می شود. بنابراین می بایست حتی الامکان از اتلاف مواد جلوگیری نمود. 

جلوگیری از تولید محصولات آسیب دیده 

یکی دیگر از راهکاری های کاهش هزینه تولید در تزریق پلاستیک، جلوگیری از تولید محصولات آسیب دیده می باشد که منجر به از دست رفتن بخشی از مشتریان می گردد. به همین‌ خاطر می بايست هر گونه عیب و نقصی در فرآیند و دستگاه تزریق پلاستیک وجود دارد، مرتفع گردد. به عنوان مثال ممکن است اپراتور از مهارت کافی برخوردار نباشد. بنابراین می بایست از نیروهای ماهر و متخصص کمک گرفت.

در صورتی که کیفیت مواد اولیه پایین هستند بهتر است استفاده نشوند.‌ همچنین دستگاه هایی که عمر مفیدشان به پایان رسیده است هم نمی توانند محصولات با کیفیت تولید کنند و باید آنها را با دستگاه های جدید جایگزین کرد‌. علاوه بر این، طراحی نامناسب قالب نیز منجر به آسیب دیدن محصولات پلاستیکی تولید شده می شود. همچنین خطا در ریختن مواد در دستگاه، مشکلات مربوط به موتور و خطاهایی که در زمان استفاده از روش پنجره عملیاتی گسترده اتفاق می افتد، در تولید محصولاتی با ابعاد غیراستاندارد نقش دارند. در نتیجه هزینه ها را افزایش و سوددهی را کاهش می دهند. 

انبار کردن مواد اولیه 

خرید مواد اولیه اگر به صورت مدتی انجام شود این فرصت را به تولید کننده می دهد که بتواند مقدار بیشتری از آن  تهیه و انبار نماید. در شرایط تورم که قیمت ها روند افزایشی دارند، این کار به کاهش هزینه ها کمک می کند. به این ترتیب می توان تا مدتی تولیدات خود را با قیمت مناسب تری نسبت به رقبا در بازار عرضه و مشتری بیشتری جذب نمود.

کاهش مواد تزریقی

در صورتی که مواد تزریق شده کمتری استفاده شود، هزینه ها کاهش می یابند. بنابراین هنگام طراحی می بایست تجهیزات و دستگاه هایی را به کار برد که برای تولید قطعات پلاستیکی، به مواد اولیه کمتری احتیاج  داشته باشند. به این صورت که  قطر و طول دونده را به کمترین حد ممکن کاهش دهد. با تنظیم سایز حفره و کاهش آن می توان مواد مصرفی در هنگام قالب‌گیری را کاهش داد.

به کارگیری مواد بازیافتی

برای کاهش هزینه ها از مواد بازیافتی می توان استفاده کرد. البته باید توجه داشت که مواد بازیافتی را برای تولید برخی از قطعات به کار می برند. زیرا کیفیت قطعات تولید شده با مواد اولیه و مواد بازیافتی تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. در مجموع استفاده از مواد بازیافتی، هزینه هاي تولید را کمتر می کند.‌

سفارشی سازی را کاهش دهید

استفاده از قالب های مختلف برای تزریق پلاستیک، اشتباهی است که بعضی از تولید کنندگان انجام می دهند. کاهش سفارشی سازی هزینه تولید را کاهش می دهد. به عنوان مثال برای تولید محصولات پلاستیکی با رنگ ها و طرح های مختلف، می بایست از مواد اولیه متعدد استفاده نمود که همین امر هدر رفت مواد را افزایش می دهد. از طرفی دیگر زمان تولید هم بیشتر  می‌شود.

بنابراین تولید قطعات ساده در حجم بالاتر به سود دهی بیشتر کمک می کند. علاوه بر این استفاده از قالب هایی که چندین قسمت را به هم می چسباند نیز باعث افزایش سرعت تولید و کاهش هزینه ها می گردد.

 

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۲ مرداد ۰۲
    اسلام عسکری :
    فروش سنگ آهن و کنستانتره 50 هزار تن در ماه با قیمت مناسب
    مصطفی میرجلیلی ابراهی در پاسخ میگه :
    بااین شماره تماس بگیرید
    عبدالامیر عامری پور در پاسخ میگه :
    به این شماره تماس بگیرید اگه قیمتت مناسب باشه خریدارم
    پاسخ
  • ۱۰ مهر ۰۲
    رزاق خاوری :
    فروش یک دستگاه گرانول سه محور با تمام امکانات تکمیل خلاصه اسب زین شده
    پاسخ
  • ۳۰ مهر ۰۲
    رزاق خاوری :
    فروش یک دستگاه گرانول سه محور با تمام تجهیزات برای اطلاع بیشتر با این شماره در تماس شوید
    هادی شیاسی در پاسخ میگه :
    سلام و خسته نباشید لطفا برای تعیین قیمت تماس بگیرید
    پاسخ
  • ۱ آبان ۰۲
    تولید مواد آسیابی سبدی علیزاده :
    باسلام عاشق تولید سبد هستم خیلی جاها رفتم برای گرفتن وام برای خرید دستگاه ولی نشد جالب بود این موضوع تشکر فراوان ازشما ودوستان
    پاسخ